520 نفر از مدیران استان اصفهان، آموزش‌های پیشگیری و کنترل حوادث را فرا گرفتند


520 نفر از مدیران استان اصفهان، آموزش‌های پیشگیری و کنترل حوادث را فرا گرفتند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 520 نفر از مدیران عضو مدیریت بحران استان، آموزش‌های پیشگیری و کنترل حوادث را مطابق با قانون جدید مدیریت بحران فرا گرفتند.

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا تاکنون چهار دوره آموزشی مدیریت سوانح و بلایا برای شهرستان‌های جنوبی، شمالی، مرکزی و غربی استان با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی بین عوامل و چابک‌سازی برنامه‌های مدیریت بحران برگزار شده است.

وی اظهار داشت: این دوره‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان شامل شهرضا، سمیرم و دهاقان در منطقه مرکزی استان از جمله اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، برخوار، شاهین‌شهر و فلاورجان، در مناطق شمالی مانند کاشان، نطنز، اردستان، نایین، خوروبیابانک و آران و بیدگل و همچنین در غرب استان برای شهرهای فریدن، خوانسار، چادگان، گلپایگان، فریدونشهر، بویین میاندشت و تیران و کرون برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این دوره‌ها در مدت یک یا ۲ روزه و با حضور اساتید مربوطه از دانشگاه های صنعتی و اصفهان برپا شد.

وی یاآور شد: در این دوره‌ها مباحثی درخصوص سیل و پیشگیری و مخاطرات آن، وضعیت زلزله‌خیزی، فرونشیت زمین، آلودگی هوا، خشکسالی، آلودگی منابع آب و حوادث جاده‌ای مطرح شد.

شیشه فروش با اشاره با اهداف اصلی مدیریت بحران شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی نیروهای عملیاتی و فرماندهی حادثه، هماهنگی، گزارش‌گیری و بودجه و تشکیلات گفت: در این دوره‌های آموزشی، برنامه ریزی برای وحدت فرماندهی در حوادث غیرمترقبه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: مدیران عضو مدیریت بحران استان در این دوره‌ها فرا گرفتند که با مرور و تمرین سناریورهای عملیاتی فرا گرفتند که زمانی که حادثه‌ای روی می‌دهد چه مراحلی را از جمله عملیات جستجو و نجات، کمک‌های اولیه، تریاژ، انتقال به مراکز درمانی، ارزیابی اولیه، پاکسازی محیط و جمع آوری ضایعات، تامین آب و غذای اضطراری، سرپناه اضطراری، بازسازی جاده ها راه ها، منازل و فرودگاه ها را باید طی کننند.

این مسوول با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران گفت: اصفهان اولین استانی است که به سرعت وارد عمل شد و برای هر شهرستانی وضعیت خطرپذیری و ضریب آسیب پذیری و راهکارهای پیشگیرانه در برابر حوادث را مشخص و به دستگاه های اجرایی مربوطه اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این دوره ها چشم انداز و سیاست‌های کلی نظام در پیشگیری و کنترل حوادث با هدف افزایش و گسترش آگاهی و فرهنگ ایمنی، آماده سازی مردم و متولیان برای رویارویی با عوارض ناشی از حوادث غیرمترقبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شیشه فروش در پایان مهمترین سیاست این اداره کل را پیشگیری و کاهش حوادث شامل به‌کارگیری برنامه‌های جامع علمی برای بازتوانی روحیه آسیب دیدگان و بازسازی اصولی مناطق آسیب دیده، تقویت روحیه و آمادگی لازم برای عملیات سریع و موثر جست و جو در ساعات اولیه، امداد، اسکان موقت آسیب‌دیدگان و گسترش‌های نظام‌های بیمه‌ای موثر در جبران خسارت، نظام هشدار سریع و پیش آگاهی در برابر حوادث عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا