کمک‌های مردم ری به سیل‌زدگان در پنج پایگاه جمع‌آوری می‌شود


کمک‌های مردم ری به سیل‌زدگان در پنج پایگاه جمع‌آوری می‌شود

شهرری - ایرنا - رییس کمیته امداد امام (ره) شهرستان ری گفت: پنج پایگاه ثابت برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی این شهرستان به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور برپا شده‌است.

ابراهیم ذوالفقاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایگاه‌ها از روز جمعه در تمام شهرستان‌ ری دایر شده و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از این طریق اهدا کنند.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در میادین اصلی شهرها تا اطلاع بعدی ادامه دارد، افزود: سیل‌زدگان به مواد غذایی، پوشاک دست اول، لوازم گرمایشی و بهداشتی بیشتر نیاز دارند.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ری یادآور شد: شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را نیز از طریق صندوق‌های دایر شده در سطح شهرستان یا شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۹۳۱۸ کمیته امداد نزد تمام بانک‌ها اهدا کنند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
هم اکنون بیش از ۶ هزارو ۵۰ نفر در قالب ۲۹ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان ری هستند.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.
شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)