15 واحد صنعتی خراسان شمالی در رده صنایع آلاینده


15 واحد صنعتی خراسان شمالی در رده صنایع آلاینده

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 15 واحد صنعتی خراسان شمالی در رده صنایع آلاینده این استان قرار دارند.

اله پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این صنایع شناسایی شده اند، اظهارکرد: ایجاد آلایندگی در بسیاری از این صنایع به علت مشکلات مدیریتی است که با به کار بستن شیوه های مدیریتی می توان تا مقدار قابل توجهی از ایجاد آلایندگی کاهش داد.

وی در ارتباط با کانون های گرد و غبار ایجاد شده در استان نیز بیان کرد: مناطق چهارگانه محیط زیست خراسان شمالی 15 هزار هکتار کانون فعال تولید ریزگرد دارد که این کانون ها شناسایی شده اند و باید با اقدامات پیش گیرانه همچون کاشت گیاهان مختلف، این کانون ها را از بین برد.

اله پور افزود: بر اساس دستگاه های موجود در استان، وضعیت گرد و غبار در استان در حال پایش است و ذرات گرد و غبار از یک، 2.5 تا 10 میکرون قابل سنجش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر بجنورد یک ایستگاه سنجش گرد و غبار وجود دارد و در دهه فجر نیز یک ایستگاه دیگر در شهرستان جاجرم افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول در ارتباط با صنایعی که آلایندگی گرد و غبار نیز ایجاد می کنند، تصریح کرد: واحدهای تولید شن و ماسه و سنگ شکن ها، صنایعی هستند که موجب ایجاد آلایندگی گرد و غبار می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون هوای پاک کارگروهی پیش بینی شده است که در این واحدها صنایع آلاینده شناسایی می شود و اقدامات لازم جهت خروج آن ها از محدوده شهر می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صنایع تولید شن و ماسه و سنگ شکن هایی که آلایندگی بیشتری دارند در حال بررسی هستند و اولویت کار برای خروج آن ها از محدوده شهر قرار داده شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی