ارائه خدمات حقوقی رایگان برای سیل‌زدگان استان‌های جنوبی


ارائه خدمات حقوقی رایگان برای سیل‌زدگان استان‌های جنوبی

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون معاضدت، وکالت تسخیری و اتفاقی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده گفت: این مرکز علاوه بر پیگیری ابعاد حقوقی شهادت سپهبد سلیمانی، سقوط هواپیمای 725 تهران و جانباختگان روز تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی در کرمان، به سیل‌زدگان استان های جنوبی خدمات حقوقی رایگان ارائه می‌دهد.

محمدعلی طالبیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار قضائی ایرنا افزود: این روزها حال ملت ایران دستخوش غمی فراوان و آزمایش الهی شده و مورد آزمایش صبر در مصائب، استقامت در برابر استکبار جهانی، مدیریت در بحران های سخت، شهامت ورزی در گفتار، اجرای دقیق و سریع عدالت و آزمایش کمک به همدردی با آسیب دیدگان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست مرکز وکلا ارائه خدمات جهادی در حوزه وکالت است، اظهار داشت: این مرکز خدمات حقوقی، قضائی و حمایتی رایگان از آسیب دیدگان حوادث اخیر را در دستور کار قرار داده است.

طالبیان درباره شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در این شهادت مظلومانه جهان نظاره گر بود و بر این اتفاق تلخ گریست؛ هرچند این اقدام جنایتکارانه آمریکا قطعا بی پاسخ نخواهد ماند.

رئیس کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه اضافه کرد: طبق دستور علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، ‌کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده آمادگی داریم تا با بهره گیری از وکلای توانمند در کنار ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، کمیسیون حقوق بشر مرکز وکلا و سایر نهادهای مسئول نسبت به حمایت های حقوقی با بالاترین کیفیت علمی در عرصه داخلی و بین المللی نقش ایفا کنیم.

طالبیان با اشاره به موضوع سقوط هواپیمای ۷۵۲ تهران افزود: در این حادثه، ۱۷۶ تن از مسافران جان باختند و طبق دستور رئیس قوه قضائیه، سازمان قضائی نیروهای مسلح موظف به پیگیری شد همچنین رئیس قوه قضائیه تاکید کرد، در رسیدگی قضائی به این موضوع بدون هیچ ملاحظه ای عدالت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز وکلای قوه قضائیه برای حمایت از خانواده های داغدار، همه پیگیری های حقوقی مرتبط با موضوع سقوط هواپیما را در دستور کار دارد و از آنجایی که جانباختگان این حادثه شهید محسوب می شوند، همه خدمات حمایتی و وکالتی برای پیگیری ابعاد حقوقی رایگان است.

رئیس کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه اظهارداشت: متقاضیان در این زمینه می توانند هر روز به نشانی مرکز وکلای قوه قضائیه واقع در خیابان آفریقا، خیابان گلفام مراجعه و درخواست خود را به کمیسیون معاضدت ارائه دهند تا متعاقب وصول درخواست، تیم وکلای مرکز قوه قضائیه در راستای حمایت از آنها به صورت معاضدتی و رایگان به موضوع مورد مطالبه ورود کنند.

طالبیان اضافه کرد: در راستای سیاست های ابلاغی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، جانباختگان در روز مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان نیز مورد حمایت خدمات حقوقی و معاضدتی هستند و در این خصوص به نمایندگان کمیسیون معاضدت در شهر کرمان برای سهولت امر ابلاغ شده است تا کارگروه وکالت تشکیل دهند همچنین دفتر مرکزی کمیسیون معاضدت در تهران نیز آماده پذیرش درخواست های متقاضیان است.

رئیس کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه درباره خدمات حقوقی به هموطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان و استانهای جنوبی گفت: کمیسیون معاضدت در راستای سیاست های خود برای ارائه خدمات حمایتی و قضائی به سیل زدگان و مطالبه و پیگیری حقوق آنها اقدامات لازم را انجام می دهد.

طالبیان ادامه داد: متقاضیان می توانند به دفاتر کمیسیون معاضدت مستقر در مرکز استان ها مراجعه و در خواست خود را ثبت کنند تا وکلای توانمند مرکز نسبت به درخواست مربوطه و ارائه خدمات حقوقی و قضائی اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز