31 هزار کودک خاشی علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند


31 هزار کودک خاشی علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند

زاهدان- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر 31 هزار کودک زیر پنج سال از حدود 44 هزار خانوار ساکن در این شهرستان در طرح تکمیلی ایمنی در مقابل بیماری فلج اطفال که مرحله نخست آن از امروز شنبه آغاز شد واکسینه می‌شوند.

دکتر رضا کرد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تکمیلی ایمنی در مقابل بیماری فلج اطفال افزون‌بر ۵۰۰ نیروی بهداشتی در قالب ۲۲۰ تیم عملیاتی به فرزندان مردم خدمات ارائه می‌دهند.
وی بیان کرد: این طرح از امروز با حضور فرماندار خاش آغاز و تا اول بهمن ادامه دارد و مرحله دوم آن نیز از ۵ تا ۸ اسفند امسال اجرا می‌شود.
رییس مرکز بهداشت خاش نیز گفت: براساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای به حداقل رساندن خطر ورود ویروس و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال (پولیو) ضروریست عملیات ایمن سازی فلج اطفال به صورت خانه به خانه اجرا شود.
علی نقی زاده اظهار داشت: در ۱۸سال اخیر هیچ موردی از فلج اطفال در شهرستان خاش گزارش نشده است.
وی افزود: با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان و همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان حفظ و ارتقای سطح پوشش ایمن سازی فلج اطفال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه بیماری‌ها به افزایش آگاهی‌ها، برنامه‌ریزی و حساسیت نیروهای شبکه بهداشت و درمان در اجرای طرح و نیز همکاری مردم وابسته است.
صاحب گل صالحی فرماندار خاش نیز گفت: از دستاوردهای مهم نظام اسلامی ارتقای شاخص‌های سلامت و خدمات رسانی در حوزه‌های بهداشت و درمان و مقابله با انواع بیماری‌هاست.
به گزارش ایرنا شهرستان خاش به سبب همسایگی با کشور پاکستان مورد تهدید جدی بیماری فلج اطفال بوده بنابراین طرح واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله در ۲ مرحله با هدف ریشه کنی این بیماری به صورت خانه به خانه انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟