مسابقه عکاسی تالاب ها؛برای همه گیلانیان 


مسابقه عکاسی تالاب ها؛برای همه گیلانیان 

رشت – ایرنا – رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: حضور در مسابقه عکاسی تالاب ها تنها مختص عکاسان نیست بلکه همه گیلانیان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

محمد علی صدیق عربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "زندگی در تالاب شکوفا می شود" موضوع این مسابقه و آخرین مهلت ارسال ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک است.
وی اظهار داشت: این مسابقه در دو بخش، عکسهای ثبت شده با دوربین تلفن همراه و یا دوربین های غیر حرفه ای ( کامپکت) و بخش دوم تصاویر گرفته شده با دوربین حرفه ای عکاسی برگزار می شود.
وی اضافه کرد : علاقه مندان به حضور می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکیwww.wetlandsproject.irکسب اطلاع نمایند.
گیلان دارای بیش از۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر ۲۴ هزار هکتار آن معادل۸۰ درصد در قالب سه تالاب انزلی، امیرکلایه و بوجاق تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.
این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجرند که هر ساله به تعداد هزاران قطعه، بخشی از چرخه زندگی خود را در این استان سپری می‌کنند.
تالاب‌های استان، زیستگاه مناسب بیش از ۶۰ گونه ماهی را فراهم ساخته‌اند، و به عنوان بخشی از محیط زیست، قسمتی تفکیک ناپذیر در زندگی معیشتی حاشیه نشینان و مردم محلی هستند که در صورت تخریب یا زهکشی تالاب ها، با مشکلات عدیده معیشتی و اجتماعی روبرو خواهند شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه