کولاک برف، پیست اسکی پاپایی زنجان را به تعطیلی کشاند


کولاک برف، پیست اسکی پاپایی زنجان را به تعطیلی کشاند

زنجان - ایرنا - رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: وزش باد شدید و وقوع کولاک برف، تعطیلی پیست اسکی پایایی زنجان را موجب شد و نامساعد بودن شرایط جوی، و تعطیلی پیست از طریق کانال ارتباطی هیات اسکی به اطلاع اسکی بازان زنجانی رسید.

رضا اژدری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: علاقه مندان بسیاری در ورزش اسکی زنجان فعال هستند اما شرایط بد آب و هوایی باعث شد تا نتوانند پس از یک هفته انتظار بی صبرانه، به ورزش زمستانی مورد علاقه خود بپردازند.

وی به فستیوال جهانی برف اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه زمان این فستیوال به وسط هفته افتاده است بنابراین هیات اسکی استان زنجان به خاطر استفاده بهینه از این فرصت، تصمیم دارد جشن این مراسم را در روز جمعه /یکم بهمن ماه/ اجرا کند.

اژدری، شعار امسال فستیوال جهانی برف را "احترام به طبیعت و محیط زیست"، ذکر کرد و ادامه داد: در این روز، علاقه مندان زیر ۱۲ سال زنجان به منظور آشنایی هرچه بیشتر با این ورزش زمستانی در پیست پاپایی، اسکی خواهند کرد.

وی، زمان آغاز این جشن زمستانی را از ساعت ۱۲ ظهر جمعه اعلام کرد و از علاقه مندان به ورزش اسکی خواست با حضور در این محل، هیات را در برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه یاری دهند.

اژدری با بیان اینکه امسال برف خوبی در پیست پاپایی زنجان به زمین نشسته و موجب رونق بخشی به ورزش اسکی این استان شده است، افزود: به طور معمول، اسکی بازی در این پیست از دی ماه انجام می‌شود اما بارش برف در آخرین روزهای آبان ماه امسال باعث شد تا این مکان پوشیده از برف شود.

رییس هیات اسکی استان زنجان یادآور شد: جمعه /۱۳ دی ماه/ ورزشکاران فعال در اسکی زنجان، امسال برای نخستین بار تمرین خود را در این پیست انجام دادند و به حتم از این به بعد نیز، ورزش اسکی این استان رونق خاصی به خود خواهد گرفت و پذیرای خیل اسکی بازان خواهد بود.

وی افزود: استان زنجان از وجود ۲۵ مربی فعال اسکی برخوردار است که پنج نفر آنان دارای کارت مربیگری درجه ۲ و مابقی نیز درجه سه هستند.

اسکی بازان این استان قریب ۲ هزار و ۳۲۰ نفر است که ۴۳ درصد آنان زن هستند و مابقی را نیز مردان تشکیل می‌دهد اما تعداد ورزشکاران اسکی در این استان به صورت غیررسمی بیشتر از این میزان است.

پیست پاپایی زنجان در قسمت جنوب غربی و ۲۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده و به دلیل کوهستانی و برف‌گیر بودن منطقه، گردنه پاپایی بطور معمول با بارش برف و وقوع کولاک مواجه می‌شود که به همین علت اغلب اوقات تردد وسایط نقلیه با زنجیرچرخ انجام می‌گیرد.

پیست پاپایی زنجان به عنوان تنها پیست اسکی این استان از مناطق دیدنی و زیبای زمستانی این استان است که همه ساله با بارش نخستین برف، پذیرای خیل عظیم اسکی بازان می‌شود.
این پیست که فاصله مسافتی چندانی نیز با شهر زنجان ندارد چهارمین پیست قدیمی کشور محسوب می شود و امید است مسئولان، به این رشته ورزشی زنجان که نشاط آفرین بوده و علاقه مندان زیادی را نیز به سوی خود جلب و جذب کرده، توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.
قدمت ورزش اسکی در زنجان به بیش از ۶۰ سال می‌رسد و هیات این رشته ورزشی مفرح و شادی بخش زنجان تقریبا از سال ۴۶ شکل گرفته و طی این مدت نیز توانسته علاقه مندان زیادی را به سوی خود جذب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس