کاشت بذر گونه‌های بومی به یاد شهدای سانحه هوایی در پاسارگاد فارس


کاشت بذر گونه‌های بومی به یاد شهدای سانحه هوایی در پاسارگاد فارس

شیراز - ایرنا- جمعی از دوستداران محیط زیست و اعضای تشکل زیست محیطی پاکسازان طبیعت فارس با همکاری نهادهای مسوول به یاد غنیمت اژدری شهید سقوط هواپیمای بویینگ 727 و شهدای سانحه هوایی مبادرت به کاشت گونه‌های بومی و کوهی در شهرستان پاسارگاد استان فارس کردند.

دوستداران محیط زیست در این برنامه به یاد ۱۷۶ کبوتر رهیده و شهدای جانباخته سقوط هواپیمای بویینگ منزلگاهی سبز بنا کردند ، کاشت گونه های کوهی و بومی توسط این افراد در منطقه علی آباد کمین شهرستان پاسارگاد دنبال شد .

شهلا ایادی از اعضای تشکل زیست محیطی پاکسازان طبیعت فارس روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در اقدامی ارزشمند و به یاد آن عزیزان سفر کرده در حادثه سقوط هواپیما و پرپر شدن نخبگان کشور این برنامه را ترتیب دادند .

وی با تجلیل از خدمات زنده یاد دردانه ایل قشقایی شادروان دکتر غنیمت اژدری فعال و کارشناس توسعه پایدار، محیط زیست و منابع طبیعی کشور گفت: این عزیزان معصومانه پر کشیدند و به مقصد نرسیدند، تشکل پاکسازان طبیعت فارس در آستانه روز ملی هوای پاک با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد، کاشت بذر گونه های بومی ارژن و بادام کوهی در جنگل علی آباد پاسارگاد کمین را انجام داد .

دقت ، تمرکز و حساسیت غنیمت اژدری در پاسداشت ارزشهای زیست محیطی و نسبت به جامعه عشایری و قوم قشقایی در تثبیت قلمرو جغرافیایی ، شجاعت در دفاع از حقوق شهروندی ، علاقه مندی به خدمت به وطن و مردم از جمله ویژگی های غنیمت اژدری فعال زیست محیطی بوده است.

پرواز بوئینگ ۷۳۷ سرنشینان بسیاری داشت که بسیاری از آنها جوانان تحصیل کرده‌ای بودند که قصد داشتند با تغییر مسیر در کی‌یف به سمت کشورهای محل تحصیل خود بروند، اما سرانجام سفرشان بی‌بازگشت ماند. غنیمت اژدری هم مسافر این پرواز بود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

صبح شنبه (بیست و یکم دی‌ماه ۹۸)،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.

در ادامه نیز رییس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح در باره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مامور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام