استفاده از 8 سد در خراسان شمالی برای مباحث گردشگری


استفاده از 8 سد در خراسان شمالی برای مباحث گردشگری

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: هشت سد در این استان قابلیت استفاده از مباحث گردشگری را دارد.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان وزیر نیرو و وزیر میراث فرهنگی مبنی بر استفاده از تاسیسات شرکت های آب منطقه ای برای مباحث گردشگری اظهارکرد: در این رابطه در خراسان شمالی هشت سد وجود دارد که می توان از این سدها برای مباحث گردشگری استفاده کرد.

وی افزود: برخی از این سدها قابلیت اقامت مسافران را برای ساعاتی از روز را دارد اما برخی از سدها نیز فقط مناطق پایین دستی آن ها قابلیت استفاده را دارند.

مرتضوی در ارتباط با چشمه ها، قنوات و رودخانه های قابل استفاده برای مباحث گردشگری نیز اظهارکرد: برخی از چشمه ها و قنوات که در مالکیت این شرکت هستند نیز قابلیت استفاده برای مباحث گردشگری را دارد اما تعداد آن ها در دست بررسی است.

وی در ارتباط با بندخاکی بش قارداش نیز تصریح کرد: بند خاکی بش قارداش یکی از پروژه های در دست ساخت در این استان است که یکی از جنبه های آن استفاده برای مباحث گردشگری است و در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: می توان ادامه ساخت این پروژه را به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار کرد و اعلام آمادگی برای انجام این کار نیز شده است اما هنوز سرمایه گذاری برای اجرای کار مراجعه نکرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...