تولید سالانه بیش از 7000 تن قارچ دکمه‌ای در واحدهای صنعتی و خانگی چهارمحال و بختیاری


تولید سالانه بیش از 7000 تن قارچ دکمه‌ای در واحدهای صنعتی و خانگی چهارمحال و بختیاری

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پرورش و تولید سالانه بیش از 7000 هزار تن قارچ دکمه‌ای در واحدهای صنعتی و خانگی در سطح استان خبر داد.

ابراهیم شیرانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حدود ۳۲ واحدصنعتی فعال و نیمه فعال پرورش قارچ خوراکی و حدود ۱۵۰ واحد ‌خانگی پرورش قارچ خوراکی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

شیرانی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰۰ تن در واحدهای خانگی و حدود ۶۰۰۰ تن در واحدهای صنعتی قارچ تولید می‌شود، افزود: در این واحدهای تولیدی برای ۷۰۰ تا ۷۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

وی گفت: بیشترین میزان قارچ در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین واحد صنعتی تولید قارچ استان سالانه یک‌هزار تن قارچ تولید کرده و برای ۱۱۰ نفر اشتغالزایی داشته است، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث، تجهیز، نوسازی و سرمایه در گردش واحدهای پرورش قارچ خوراکی از جمله اقدامات جهاد کشاورزی استان در راستای حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی ایجاد اشتغال و بهره‌وری از آب نسبت به تولیدات است.

شیرانی نوسانات بازار در تولید و پرورش قارچ و نبود صادرات این محصول به خارج از کشور را از مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: بخش عمده‌ای از تولیدات قارچ استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود و مقدارمحدودی از این تولیدات به بازار فروش و مصرف خانوارهای استان می‌رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر