یاد شهید سلیمانی و شهدای روحانی کرمان در قم گرامی داشته شد


یاد شهید سلیمانی و شهدای روحانی کرمان در قم گرامی داشته شد

قم - ایرنا - آیین گرامیداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفتمین یادواره 140 شهید روحانی استان کرمان، شامگاه جمعه درمجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم با حضور خانواده‌های گرانقدر شهیدان و قشرهای گوناگون مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها دراین مراسم، با بیان اینکه مردم همیشه به شهدا احترام می‌گذارند و در مقابل آنها تواضع می‌کنند، گفت: شهیدان قله‌هایی هستند که از جامعه غفلت‌زدایی می‌نمایند.

وی با تاکید بر شناخت شهدا خاطرنشان کرد: لازم است راه و سلوک شهیدان برای مردم به ‌ویژه جوانان که به شهدا علاقه‌مند هستند، بیان شود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان ما کتاب‌های خاطرات و زندگی‌نامه شهدا را مطالعه می‌کنند و بدان علاقه‌مند هستند، افزود: از نظر معرفتی نیز باید به این مساله توجه شود و کتاب‌هایی در این زمینه تدوین شود.

پناهیان با اشاره به اینکه شهدا در یک سیر و سلوک معنوی قرار دارند و معلمان بی‌نظیری برای نشان دادن راه و سلوک معنوی هستند و در امور اجتماعی به اوج ولایتمداری می‌رسند، گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که شهدا راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند.

وی دربخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان از شهید کاظمی نقل می‌کرد که اگر بخواهی، شهید بشوی، باید شهید باشی؛ از این‌رو ما باید شهید زندگی کردن و شهادت را از شهدا تمنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می‌تواند یک ملت و یک جهان را تکان دهد؛ فکر و معنویت شهدا نیز همین‌ گونه است.

پناهیان با بیان اینکه خدا درچشم شهدا عظمت دارد و غیر خدا در چشم ایشان خار است و به جان آنها راه ندارد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از فرزندان شهیدان التماس می‌کرد که برای شهادتش دعا کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت بود و این مساله تاثیری در ایشان نداشت، اظهار کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر شهادت‌طلبی را در جامعه ما زنده کرد.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسید.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری در پاسخ به این اقدام تروریستی و همچنین انتقام خون سردار سلیمانی و یاران شهیدش ده‌ها موشک بالستیک را به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

در این یادواره از خانواده‌های معظم شهیدان حاج قاسم سلیمانی، طلبه شهید حسن یزدانی، حمزه شهبا و احمد حسنی و نیز یکی از خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی درکرمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

در جریان مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت تعدادی از هم‌وطنان جان باختند.

در این مراسم شرکت‌کنندگان، همزمان با نوحه‌خوانی مداحان و نواختن سنج و دمام، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام را تشییع و بدرقه و یک بار دیگر با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کردند.

پخش فیلم‌های کوتاه درباره امام رضا(ع)، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شش دوره گذشته یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان و اجرای تئاتر درباره شهدا، سرود، شعرخوانی، دِکلمه و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

هفتمین یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان، با شعار «تکلیف‌مداری و مقاومت در دفاع مقدس و انتخابات» برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد