رویدادهای گلستان در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان - ایرنا - درگذشت آیت الله میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان، سفر معاون فرهنگی قوه قضاییه به گلستان، برگزاری آیین تشییع پیکر جان‌باختگان گلستانی حادثه سقوط هواپیما در گرگان، برگزاری راهپیمایی پشتیبانی از صلابت و اقتدار نظام در استان و برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی گورش در گنبد از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

آیت‌الله سید محمدرضا طاهایی میبدی مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان و از شاگردان آیات عظام خویی، سید محمود شاهرودی و میرزا عبدالهادی شیرازی روز دوشنبه در سن ۹۹ سالگی به علت بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله میبدی از چهره های تاثیرگذار مبارزات اجتماعی قبل از انقلاب گرگان و دشت (استرآباد قدیم) بود و امضای وی در برخی اعلامیه‌های اعتراض آمیز مردم این شهر به یادگار مانده است.

وی در حماسه پنجم آذرماه سال ۵۷ گرگان نیز به همراه دیگر علمای این شهر در صف نخست راهپیمایی تاریخی مردم گرگان علیه رژیم طاغوت حضور داشت که در پایان عده ای خون خود را فدای مبارزه کردند.

حجت الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان و جمعی از مسوولان کشور و استان با صدور پیام‌های جداگانه درگذشت آیت الله طاهایی میبدی را تسلیت گفتند.

پیکر آیت الله میبدی روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و شماری از مسوولان استان گلستان تشییع و در امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

**

پیکر جان باختگان گلستانی حادثه سقوط هواپیمای اوکراین روز چهارشنبه پس از برگزاری مراسم تشییع با حضور مردم و مسوولان استان در امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

در این مراسم استاندار، فرمانده سپاه نینوا و مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی استان گلستان حضور داشتند.

علاوه بر دلجویی امام جمعه گرگان و مسوولان گلستان از بازماندگان، در روزهای گذشته چندین مراسم یادبود برای جانباختگان این حادثه در دانشگاه های استان برگزار شده بود.

رویدادهای گلستان در هفته‌ای که گذشت

سیاوش مقصودلو به همراه همسرش آزاده کاوه و دخترش پریا مقصودلو مسافران گلستانی هواپیمای ۷۳۷ پرواز تهران - کی‌یف بودند که جان خود را از دست دادند.

سیاوش مقصودلو از دانشجویان سابق مقطع پسا دکتری دانشگاه "مک‌مستر" کانادا بود.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جان‌باختگان ایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی در حکم "شهید" محسوب می‌شوند.

**

مردم گرگان همزمان با دیگر نقاط کشور پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر آمریکا پشتیبانی کردند.

زنان و مردان نمازگزار گرگان پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی تا چهارراه شهدای این شهر با شعارهای "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی " از دسیسه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش اعلام انزجار کردند.

گرگانی ها همچنین در این راهپیمایی بر تداوم حمایت از نیروهای مسلح کشور از جمله سپاه و حرکت در مسیر سردار سلیمانی تاکید کردند.

**

معاون فرهنگی قوه قضاییه در سفر به گرگان گفت: در محاکم قضایی کشور بیش از ۱۷ میلیون پرونده وجود دارد که این تعداد، نگران‌کننده بوده و راه حل آن اجرای بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است.

حجت الاسلام هادی صادقی با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر سامانه‌های دفاعی کشور گفت: موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی در دستگاه قضایی و دادسرای نظامی در دست بررسی است و تاکنون چند نفر در این رابطه دستگیر شدند.

**

محمدتقی زمانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن گلستان پس از ۳۷ سال خدمت در این نهاد، در سن ۵۷ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

وی از ۱۲ سال قبل تاکنون مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان بود.

**

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز از مردم خواست برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه سیمان و کوره‌های آجرپزی استان به عنوان مراکز اصلی تامین کننده مصالح ساختمانی مناطق سیل‌زده، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: کاهش دمای روزهای اخیر گلستان موجب افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی شده که باید با اطلاع رسانی مناسب از تداوم این مصارف جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: برای تامین مصارف گاز خانگی مجبور به تعطیلی کارخانه سیمان و کوره های آجرپزی هستیم که اگر این اتفاق بیفتد، تامین مصالح ساختمانی برای ساخت و تکمیل خانه های احداثی سیل زدگان دچار مشکل و وقفه خواهد شد.

**

مردم شهرستان آق‌قلا که در اثر وقوع سیل ابتدای امسال متحمل خسارت مالی و جانی شده بودند، با اهدای کمک‌های انسان دوستانه به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافته و محبت آن‌ها در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل گلستان را جبران کردند.

جمع آوری این کمک ها بدون پشتیبانی نهادهای دولتی و به صورت خودجوش انجام شد و اهالی شهر و روستاهای سیل‌زده آق قلا اولین محموله کمک های ضروری و اقلام اولیه خود را راهی این استان سیل زده در جنوب شرقی کشور کردند.

**

رییس گروه ماهیان زینتی و سایر آبزیان سازمان شیلات ایران گفت که کشور سالانه نیازمند پرورش ۱۰ میلیون قطعه زالوی طبی است که باید برای تولید آن برنامه‌ریزی شود.

علی رضا رحمانی در همایش ملی استانداردسازی مراکز پرورش و تکثیر زالوی طبی با رویکرد صادرات، کاربردهای درمانی و قوانین مقررات در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار داشت: اکنون بصورت مجاز سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه زالوی طبی در کشور تولید می شود.

**

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: با تمام مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها اعطای تسهیلات در بخش تولید از سوی دولت انجام می‌شود و امسال بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید استان پرداخت شد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه ۳۵ درصد مدارس این استان نیاز به مقاوم سازی دارد، از کمک‌های نیکوکاران در امر مدرسه‌سازی قدردانی کرد و گفت: ۷۰ درصد فضاهای آموزشی گلستان توسط خیرین احداث می‌شود.

**

حمیدرضا ملک حسینی سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و بر مبنای نیازهای استان، یک هزار و ۴۰۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

**

در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و تولیدکنندگان گلستان از ۵۶ بهره بردار نمونه کشاورزی گلستان در بخش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ترویج و تشکل‌ها و امور عشایری و امور اراضی تجلیل شد.

**

پایان مسابقات بین المللی گورش در گلستان با قهرمانی افغانستان ،پیگیری هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبد کاووس، میزبانی گلستان از هفته چهارم لیگ برتر کبدی کشور و استمرار برد تیم های زنان و مردان بسکتبال گرگان در لیگ برتر از جمله رویدادهای ورزشی گلستان در هفته گذشته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی