آزمون نجاتگر رانندگان در پایگاه‌های امداد قزوین برگزار شد


آزمون نجاتگر رانندگان در پایگاه‌های امداد قزوین برگزار شد

قزوین – ایرنا - آزمون نجاتگر رانندگان در پایگاه‌های بین شهری، شعب و دفاتر نمایندگی استان به منظور اخذ مجوز جهت ادامه فعالیت با آنها برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت: این برنامه که نوعی توان افزایی نجاتگر رانندگان نیز محسوب می‌شود، باید به صورت ماهانه توسط شعب جمعیت هلال احمر استان برگزار شود.

حکمت الله هاشمی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش آسیب پذیری در ارائه خدمات امداد و نجات در سطح استان باشیم.

معاون امداد و نجات استان با اشاره به اهداف این طرح، گفت: ارتقای سطح آمادگی نجاتگر رانندگان در پاسخگویی موثر به حوادث و سوانح، استفاده از ظرفیت علمی کارشناسان حوزه معاونت امداد و نجات به منظور صرفه جویی در برگزاری دوره‌های تخصصی پرهزینه و توان افزایی نجاتگر رانندگان در زمینه اطلاعات فنی خودرویی و کمک‌های اولیه از جمله اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از تجهیزات نجات و نحوه تنظیم گزارش و ارتباط با ای. او. سی در هنگام پاسخگویی به حوادث و سوانح، افزایش ضریب سرعت عمل در حوادث و سوانح و حفظ زمان طلایی نجات، رتبه بندی نجاتگر رانندگان و استفاده از آنها در کشیک پایگاه‌های بین شهری به میزان شایستگی و توانمندی آنها بر اساس امتیاز کسب شده در آزمون و توجیه نجاتگر رانندگان در خصوص مسئولیت و شرح کاری آنها از دیگر اهداف این طرح است.

استان قزوین ۴۵ پایگاه امداد و نجات بین شهری، ثابت و کوهستان با بیش از ۲۴۰ نیروی عملیاتی امداد و نجات، ۱۳ دستگاه ست نجات، ۲۹ دستگاه آمبولانس و یک عدد بالگرد دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند