بیش از 200 مدرسه سیستان و بلوچستان نیازمند تعمیر است


بیش از 200 مدرسه سیستان و بلوچستان نیازمند تعمیر است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بر اثر سیل در سیستان و بلوچستان بیش‌ از 200 مدرسه نیازمند تعمیر و56 مورد غیر قابل استفاده است.

بیش از 200 مدرسه سیستان و بلوچستان نیازمند تعمیر است

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از نزدیک وضعیت فضا‌های آموزشی آسیب‌دیده را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: با هدف برطرف کردن کمبود‌های تجهیزاتی و مشکلات مدارس آسیب دیده در سیل اخیر، در اسرع وقت تجهیزات مورد نیاز این مدارس به ارزش ۳ میلیارد تومان در قالب ۲۰ کامیون تهیه شده و در بین شهرستان‌ها و مناطق آسیب‌دیده توزیع کردیم.

رخشانی مهر افزود: این تجهیزات شامل میز و نیمکت دانش آموزی، سیستم رایانه و اسپیلت است که در حال حاضر از اولویت‌های مهم و مورد نیاز مدارس آسیب‌دیده است.

او با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر رفع مشکلات و آسیب‌های ناشی از سیل اخیر در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: شرایط ویژه این استان و کمبود‌ها و معضلاتی که در حوزه‌های مختلف از قبل وجود داشته نگاه‌های زیادی را به خود معطوف کرده است؛ از جمله حضور و ورود موثر خیرین نیک‌اندیش که امیدواریم در این شرایط نیز این وفاق و همدلی بیش از پیش رقم بخورد و برای رفع مشکلات فضا‌های آموزشی این مناطق گام موثر برداشته شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته در چند روز اخیر، ادامه داد: سیل ویرانگر اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان صحنه‌های دلخراشی را در برخی مناطق پدید آورده است که عزمی ملی، استانی و منطقه‌ای را به صورت جدی و جهادی می‌طلبد تا برای تسکین آلام عزیزان هموطن شبانه‌روزی تلاش شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اساسی مدارس آسیب‌دیده، نیازمند یاری خیرین است

او تاکید کرد: حضور با برکت خیرین نیکوکار مدرسه ساز در بحران‌ها، همواره تسکین‌بخش آلام مردم و موجب دلگرمی مسئولان بوده است. خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار همواره یار و همراه دولتمردان بوده‌اند تا مشکلات مردم عزیز مناطق محروم و به ویژه هموطنان گرفتار در مشکلات پیش‌آمده زودتر مرتفع شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به میزان خسارات وارده به فضا‌های آموزشی در این استان گفت: ۵۶ مدرسه غیرقابل استفاده و ۲۸۶ مدرسه نیازمند تعمیرات اساسی است که نیازمند مساعدت خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام