تمدن‌سازی بر محور دین بنیادی‌ترین اصل در بیانیه گام دوم انقلاب است


تمدن‌سازی بر محور دین بنیادی‌ترین اصل در بیانیه گام دوم انقلاب است

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با تاکید بر اینکه نظام مقدس اسلامی محور تمدن سازی در تمامی عرصه‌های بین المللی است، گفت: تمدن سازی بر محور دین بنیادی‌ترین اصل در بیانیه گام دوم انقلاب است.

سرهنگ دوم پاسدار حجت‌الله دستجانی روز گذشته در جشنواره اسوه که با هدف تجلیل از برترین‌های مساجد استان مرکزی، در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق(ع) ساوه برگزار شد، به پدیده اسلام هراسی در غرب اشاره کرد و افزود: قدرت‌های استکباری دنیا همواره از اعتلای پرچم اسلام در هراس هستند و همه تلاش خود را برای انزوای مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و تضعیف بنیه دینی مردم بکار بسته‌اند.

وی به تشکیل حکومت اسلامی به رهبری امام راحل اشاره کرد و گفت: برای دنیا باورکردنی نیست که یک انسان انقلابی به پشتوانه مردمی حکومتی را تشکیل دهد که شرق و غرب را منزوی کرده است و در برابر همه قدرت‌ها بایستد.

فرمانده سپاه ساوه افزود: امام راحل با پشتوانه مردمی، جریانی را شکل داد که ثمره آن صدور انقلاب به همه کشورهای آزادیخواه جهان است و دو قطبی شرق و غرب را به دو قطبی استکبار جهانی و اسلام ناب محمدی(ص) تبدیل کرد.

وی با اشاره به رویارویی جبهه حق علیه باطل بیان کرد: وعده الهی بر این قرار گرفته است که همواره پیروزی از آن جبهه مقاومت و حق بوده و باطل نابودشدنی است. اگر در ادوار گذشته در جغرافیای ایران اسلامی قادر به تولید ادوات و تجهیزات نظامی نبودیم، اما امروز به برکت مجاهدت شهدا و مقاومت ملت ایران پیشرفته ترین تجهیزات نظامی تولید شده و سیلی سختی بر صورت آمریکای جنایتکار با پرتاب موشک نواخته شد.

سرهنگ دستجانی تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی خون تازه و جریان جدیدی به جبهه مقاومت بخشید و موجب همبستگی و اتحاد بیشتر شد و به فضل الهی این انسجام تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه مسجدمحور کردن فعالیت‌های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: احیای مساجد از برکات انقلاب اسلامی است. در نتیجه فعالیت‌های فرهنگی در مساجد نیروهای مومن و انقلابی تربیت می‌شود که نمونه آن حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه ساوه با اشاره به مقوله جامعه پردازی در گام دوم انقلاب تصریح کرد: برای تحقق تمدن سازی در گام دوم انقلاب نگاه به درون و توانمندی داخلی با محوریت مساجد باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است که هر زمان در سنگر مساجد فارغ از منیت‌ها برای تقویت ارزش‌های اسلامی گام برداشته شده است، الگودهی و نقش پذیری به درستی صورت خواهد گرفت و در گام دوم نیز برای تحقق رسالت جامعه پردازی با محوریت مساجد پایگاه های مقاومت مساجد باید در طراز انقلاب حرکت کنند.

در ادامه، جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اگر هشت سال جنگ تحمیلی نبود پیشرفت‌های زیادی می‌توانستیم در انقلاب اسلامی شاهد باشیم ولی جنگ موجب از دست دادن انسان‌هایی مانند شهید چمران و تحریم‌های اقتصادی مانع از تحقق همه اهداف انقلاب اسلامی شد.

سرهنگ محسن گلشن‌زاده ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حتی برای فشنگ‌های سلاح‌های سبک انفرادی سهمیه‌بندی داشتیم ولی الان به قدرتی رسیدیم که پایگاه نظامی آمریکا را موشک باران کردیم ولی جرات پاسخ نداشت در صورتی که هر کشور دیگری بود آمریکا برای به رخ کشیدن ابرقدرتی‌اش، آنجا را با خاک یکسان می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه ضعف‌های علمی و فکری، عقیدتی و گریز از چالش‌ها موجب نرسیدن به اهداف انقلابی شده است، ادامه داد: باید برای آینده انقلاب و کشور برنامه و راهبرد داشته باشیم و نباید به وضع موجود قانع باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات آسیب‌زا راحت طلبی است. گفتمان " ما می‌توانیم" و اعتقاد به توانستن کشور را به قله‌ها می‌رساند. اراده و کار جهادی لازم است، اگر تحریم‌ها چند سال دیگر هم ادامه یابد همانطور که در موشک، هواپیما، علوم هسته‌ای، پزشکی و نانو خودکفا شدیم در سایر نیازها هم خودکفا شده و مستقل ترین کشور دنیا می‌شویم.

سرهنگ گلشن‌زاده ادامه داد: عدالت ورزی، دشمن ستیزی، مردم سالاری دینی و ساده زیستی از اهداف انقلاب است.

وی با بیان اینک اگر مسجد توانست محله را بسازد و نیروی انسانی تربیت کند، مسجد است و اگر نتوانست، فقط نمازخانه است، گفت: اکنون ترفند دشمن جدایی مردم از مسجد و روحانیت است و برنامه او این است که در مجالس از روحانیت برای سخنرانی استفاده نشود.

بر اساس این گزارش، جشنواره اسوه برترین‌های مساجد استان مرکزی با مشارکت تمام شهرستان‌های استان در امامزاده سید اسحاق (ع) ساوه برگزار شد.

برپایی خیمه معرفت و نمایشگاهی از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی مساجد از دیگر برنامه های این جشنواره بود. شهرستان ساوه توانست در این جشنواره رتبه برتر را کسب کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا