بارش برف چهارمحال و بختیاری را فراگرفت


بارش برف چهارمحال و بختیاری را فراگرفت

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز بارش برف در این استان، گفت: این سامانه بارشی تا روز یکشنبه منجر به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان می‌شود.

مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت کولاک برف، رعد و برق، وزش باد شدید و مه گرفتگی برای مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی برای مناطقی از کوهرنگ، اردل، لردگان و فارسان است و پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر بارش در این مناطق گزارش شود.

قطره سامانی با توصیه نسبت به رعایت نکات ایمنی در ترددها و در عبور از مناطق کوهستانی استان، تصریح کرد: لغزندگی محورهای ارتباطی، کاهش دید و یخ زدگی معابر منجر به کاهش سطح ایمنی در محورهای ارتباطی استان شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از توقف یک روزه بارش‌ها در استان برای روز دوشنبه خبر داد و گفت: از روز سه‌شنبه این استان میزبان سامانه بارشی دیگری است و برای بسیاری از مناطق استان برف و باران به همراه دارد.

قطره سامانی، با اشاره به کاهش ۵۴ درصدی بارش‌های سال آبی جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، خاطر نشان کرد: این موضوع سبب شده تا استان در ردیف دومین استان خشک کشور جای گیرد.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم اینک تردد در محورهای ارتباطی این استان عادی است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

چهارمحال و بختیاری با وجود مساحت کمی که دارد، نقش مهمی در تولید آب شیرین کشور ایفا می‌کند و سرچشمه ۲ رودخانه کارون و زاینده‌رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز در این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی