معرفی انواع روش های پاک کردن تاتو در خانه


معرفی انواع روش های پاک کردن تاتو در خانه

یکی از رایج ترین روش هایی که برای از بین بردن تاتو از روی بدن و ابروها صورت می گیرد انجام عمل لیزر است اما از سوی دیگر برخی از افراد راه های خانگی و طبیعی را نی برای انجام این کار پیشنهاد می کنند. اما آیا به راحتی می توان تاتو را با راه های طبیعی و آسان از روی پوست بدن و ابروها پاک کرد؟ در اینجا باید اشاره کنیم که بسته به میزان مواد تاتو در پوست...

یکی از رایج ترین روش هایی که برای از بین بردن تاتو از روی بدن و ابروها صورت می گیرد انجام عمل لیزر است اما از سوی دیگر برخی از افراد راه های خانگی و طبیعی را نی برای انجام این کار پیشنهاد می کنند. اما آیا به راحتی می توان تاتو را با راه های طبیعی و آسان از روی پوست بدن و ابروها پاک کرد؟ در اینجا باید اشاره کنیم که بسته به میزان مواد تاتو در پوست می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. برای خانم هایی که از روش تاتو برای ابروهای خود استفاده کرده اند استفاده از روش های طبیعی و خانگی می تواند کارساز باشد اما در رابطه با افرادی که تاتو را بر روی بدن خود انجام داده اند پیشنهاد می شود تا از طریق لیزر به پاک سازی پوست خود اقدام کنند.

معرفی انواع روش های پاک کردن تاتو در خانه

روش های کاربردی برای پاک کردن تاتو

با توجه به اینکه انجام تاتو همیشه با پشیمان برای افراد همراه است راهکارهای مختلفی برای پاک سازی آن پیشنهاد می شود در اینجا برخی از راه های خانگی و طبیعی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

استفاده از نمک:

نمک یکی از روش هایی است که برای پاک سازی این کار انجام می شود استفاده از نمک به این علت که یک ماده ساینده است می تواند تاتو موجود در روی پوست را پاک کند. همانطور که می دانید که نمک حاوی سدیم و کلر است و چون ساختاری جوهری دارد می توانید به عنوان یک پاک کننده از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ماده باید مقداری نمک را با اسفنج به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست بمالید.

لیموی تازه:

یکی دیگر از روش ها برای پاک کردن تاتو استفاده از لیموی تازه است لیمو یک ماده اسیدی است و برای خانم هایی که از تاتو ابرو استفاده کرده اند می تواند بسیار مناسب باشد و به محو کردن تاتو کمک خواهد کرد. این ماده چون خاصیت سفید کنندگی دارد و لک ها را از بین می برد به از بین برن تاتو نیز کمک می کند همچنین می توانید برای بالا بردن خاصیت این ماده بر روی پوست مقداری نمک میز به آن اضافه کنید.

معرفی انواع روش های پاک کردن تاتو در خانه

زردآلو:

اسکراب زردآلو و نمک نیز می تواند به عنوان یک لایه بردار قوی برای پوست تاتو شده شما عمل کند خاصیت اسیدی موجود در نمک و زردآلو به عنوان یک محلول برای تمیز کردن تاتو است.

آلوءورا:

همانطور که می دانید آلوءورا یک ماده پاک کننده قوی برای پوست است و علاوه بر آن خواص مختلف درمانی برای پوست دارد استفاده از این ماده می تواند در از بین بردن تاتو پوست نیز موثر باشد. برای مصرف این ماده باید هر روز مقداری از آلوءورا را بر نقاطی که دارای تاتو است قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

عسل:

این ماده طبیعی در صورتی که با موادی دیگر ترکیب ود می تواند به عنوان یک محلول پاک کننده مود استفاده قرار گیرد تزکیب عسل با ماست، آلوء ورا، نمک و لیمو یک ترکیب معجزه آسا برای رفع تاتو است.

صندل و سنگ آسیاب:

در صورتی که به طور منظم از ارکیب پودر صندل و سنگ آسیاب استفاده کنید می توانید به راحتی تاتوی موجود بر روی پوست خود را پاک کنید جالب است بدانید که این ترکیب سلول های تاتو شده پوست شما را از بین می برد برای اینکه از تاثبر بیشتر این ماده استفاده کنید می توانید ترکیبی سفت تر تهیه کنید.

معرفی انواع روش های پاک کردن تاتو در خانه

آماده کردن لایه بردارهای طبیعی:

ما می توانید لایه بردارهای طبیعی را در منزل تهیه کنید که به راحتی و با استفاده از مواد خانگی تهیه می شوند روغن ویتامین، زردآلو و آلو ءورا را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را به مدت ۵ دقیقع بر روی پوست خود قرار دهید. برای پاک کردن تاتو بهتر است از آب سرد استفاده کنید و در طول روز چند بار این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید.

سمباده:

یکی دیگر از نکات مهم و روش هایی که می توانید برای تمیز کردن مواد تاتو از روی پوست باید به آن توجه شود مالش سمباده بر روی قسمتی است که تاتو شده است.

لیزر:

همانطور که در بالا به آن اشاره شد یکی دیگر از روش ها برای از بین بردن طرح تاتو استفاده از روش لیزر کردن پوست و مواد تاتویی روی پوست است که در ۱۰ جلسه صورت می گیرد و به طور کلی مواد از روی سطح پوست شما رفع خواهد شد. لیزر نیز دارای انواع مختلفی است که با توجه به هزینه ها و نوع تاتویی که بر روی پوست شما وجود دارد می توانید از روش های مختلف آن استفاده کنید.

کرم ها:

به تازگی بسیاری از برندها با ارائه کرم هایی که حاوی ترکیبات اسیدی هستند بازار داغی برای خود فراهم کرده اند و بسیاری از افرادی که عمل تاتو را انجام داده اند از این روش ها برای پاک کردن تاتو استفاده می کنند. این کردم ها نیز در دسته بندی های مختلفی ارائه می شوند که برخی از آن ها حاوی مواد اسیدی هستند و برخی دیگر نیز از ترکیبات لایه بردار و سفید کنده تشکیل شده اند.

معرفی انواع روش های پاک کردن تاتو در خانه

شاید بهتر است اینگونه بیان کرد که استفاده از راهکارهای شیمیایی و لیزر برای از بین بردن تاتوها روشی مناسب تر و موثرتر باشند چون با توجه به اینکه تاتو ماده ای است که در منافذ پوست نفوذ کرده است پاک کردن آن کاری آسان و راحت نیست. به همین دلیل بیشتر افراد سعی می کنند تا از روش های لیزر برای رفع تاتو استفاده کنند.

سالابریژن، نوردرمانی، روش های طبیعی و کرم های شیمیایی از روش های عمده ای هستند که برای تمیز کردن تاتو از آن ها استفاده می شود و ما در اینجا در رابطه با هر یک از آن ها توضیحات کامل و مفید را ارائه داده ایم و در آخر بیان می کنیم که برای از بین بردن مواد تاتو بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. با مراجعه به پزشک متخصص شما می توانید از راهکارهای موثرتر برای درمان این موضوع استفاده کنید و سختی کمتری را در این مسیر خواهید داشت. همچنین پیشنهاد می کنیم در مقاله مقابل با عوارض تاتو ابرو نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...