حکم دیوان بین المللی برای حمایت از مسلمانان روهینگیا


حکم دیوان بین المللی برای حمایت از مسلمانان روهینگیا

وزارت دادگستری گامبیا اعلام کرد: دیوان بین المللی دادگستری ماه ژانویه حکمی را برای اتخاذ تدابیر فوری به منظور حمایت از مسلمانان روهینگیا در میانمار صادر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصری الیوم، وزارت دادگستری گامبیا در صفحه توتیتر خود اعلام کرد: دیوان بین المللی دادگستری، حکم خود درباره شکایت گامبیا از میانمار را در سوم بهمن 1398 (23 ژانویه 2020) صادر می کند.

گامبیا در نوامبر 2019 میلادی شکایتی را ضد میانمار به این دیوان ارایه داد و این کشور را متهم به ارتکاب قتل عام مسلمانان روهینگیا کرد.

گامبیا در گام اول از این دیوان خواست تا تدابیر فوری را برای حمایت از مسلمانان روهینگیا و جلوگیری از درگیری اتخاذ کند.

«آنگ سان سوچی» رهبر میانمار، نسل کشی را انکار کرد و گفت: این مسئله در صلاحیت دیوان بین المللی نیست.

وی از قضات این دیوان خواست تا اتهام نسل کشی را نپذیرند و به سیستم قضایی در میانمار فرصتی داده شود تا از ابتدا شروع کنند.

گامبیا کشور مسلمان نشین در غرب آفریقا است. مقامات این کشور میانمار را که بیشتر ساکنان آن بودایی هستند، به نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا متهم و اعلام کرد: این نسل کشی خطرناک ترین جنایت بین المللی است.

گفتنی است، از 25 آگوست 2017 میلادی، نیروهای مسلح و شبه نظامیان بودایی در میانمار حمله نظامی و کشتار وحشیانه ای ضد اقلیت مسلمان روهینگیا را آغاز کردند. در نتیجه این حملات هزاران نفر مسلمان کشته شدند و نزدیک به یک میلیون نفر به بنگلادش پناه بردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟