تاکنون 10 هزار کانونی از استان زنجان در رویداد ملی فهما ثبت نام کردند


تاکنون 10 هزار کانونی از استان زنجان در رویداد ملی فهما ثبت نام کردند

حجت الاسلام نقی یارمحمدی از ثبت نام 10 هزار عضو کانونی در سامانه فهما خبر داد و گفت: از کانون های مساجد زنجان 5284 نفر، طارم 491 نفر، خدابنده 2046، ماهنشان 187 نفر، خرمدره 902 نفر، سلطانیه 99 نفر، ابهر 690 نفر و ایجرود 60 نفر ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور براساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71 تاسیس شد.

حجت الاسلام نقی یارمحمدی، دغدغه های رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی را عامل تاسیس این مراکز در جوار مساجد خواند و گفت: از سال گذشته هم اساسنامه کانون های مساجد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی تعداد اعضای شورای هماهنگی کانون های مساجد در استان ها را 9 عضو خواند و گفت: امام جمعه به عنوان رئیس، استاندار نائب رئیس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر شورا و مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه، شهردار مرکز، نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان، فرمانده بسیج استان و مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان عضو شورا هستند.

این مقام مسئول هدف از تشکیل این شورا را هماهنگی و هم افزایی دستگاه های مرتبط با امور مساجد خواند و گفت: با این اقدام موازی کاری در مساجد به حداقل می رسد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به سند تحول راهبردی کانون های مساجد هم اشاره کرد و گفت: برهمین اساس چارچوبی تعیین شده است که کانون ها فعالیت های خود را در این راستا ادامه می دهند.

وی همچنین به رویداد ملی فهما در کشور اشاره کرد و گفت: امسال همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) پایتخت ملی فهما اعلام می شود؛ همچنین یک استان برتر، یک شهرستان برتر، یک روستای برتر و 18 باب کانون فرهنگی و هنری برتر در بستر رویداد ملی فهما تعیین می شود.

به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، رویداد ملی فهما بستری برای رقابت سالم بین کانون های مساجد ایجاد می کند و همین رویداد شبکه ملی بین کانون های مساجد در کشور را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی و رتبه بندی کانون های مساجد براساس هشت شاخص تعیین شده در این سامانه انجام می شود، ادامه داد: ارتقای فعالیت های قرآنی، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های هنری و ادبی کانون ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت ها و برنامه های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری به عنوان شاخص های مربوطه معرفی شده است.

حجت الاسلام یارمحمدی از ثبت نام 10 هزار عضو کانونی در سامانه فهما خبر داد و گفت: از کانون های مساجد زنجان 5284 نفر، طارم 491 نفر، خدابنده 2046، ماهنشان 187 نفر، خرمدره 902 نفر، سلطانیه 99 نفر، ابهر 690 نفر و ایجرود 60 نفر ثبت نام کردند.

به گفته وی، اختصاص اعتبار به کانون های مساجد در سراسر کشور براساس این سامانه انجام می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان از تمدید مهلت ثبت نام کانون های مساجد در رویداد فهما به مدت 10 روز خبر داد و گفت: طرح های مختلف در قالب مسابقات فرهنگی و هنری و کتابخوانی برای استفاده تمام بچه های کانونی در این سامانه بارگذاری می شود.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری