تجلی صبر در خانواده های داغ دیدگان قابل توجه بود / مصائب دنیوی ما را به ناشکری سوق ندهد


تجلی صبر در خانواده های داغ دیدگان قابل توجه بود / مصائب دنیوی ما را به ناشکری سوق ندهد

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر این که نباید مصائب دنیوی ما را به ناشکری سوق بدهد، گفت: همه ما در این دنیا امانتی هستیم که به سوی خدا باز می گردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» دوشنبه شب در مراسم تجلیل و تکریم از جانباختگان سانحه سنگین و غم بار سانحه هوایی پرواز اوکراین ضمن تسلیت این مصیبت وارده به خانواده معظم ایشان، با بیان این که امیدواریم عروج یافتگان این حادثه با روح بلند سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)مشحور شود، اظهار داشت: این داغ و حادثه به حدی برای مومنین سنگین بود که به اندازه رویداد نزدیکان و خانوادگان جانباختگان سخت آمد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در عالم حوادث مختلفی روی می دهد و این حادثه نه تنها اولین آن بلکه آخرین آن نیست، اظهار داشت: گاهی رویدادها طبیعی علت رویداد و گاهی در نتیجه تهاجم دشمنان و حتی در برخی از موارد نتیجه خطایی است که چه بسا ممکن است توسط پدر خانواده شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حتی اتفاق افتاده که پدری بدون توجه در اثر خطا و اشتباه غیر عمد، فرزند خویش را با مرگ روبرو ساخته است، بنابراین حادثه چه طبیعی، یا در اثر حمله دشمن، خطا و اشتباه محاسباتی و یا حتی در اثر بلایا و گناهان روی می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه ضمن انتقاد از کسانی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می تازند، گفت: در تحلیل حوادثی که در اثر کوتاهی و بی توجهی روی می‌دهد، باید مراقب باشیم تا شاخه ای را که خود بر روی آن نشسته ایم نبریم.

وی اظهار داشت: یکی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) به نام معاذ فرزند جوانی داشت که نتوانست داغ جوان را تحمل کند، رسول الله(ص) نامه ای به این داغ دیده نوشت که قابل تامل و ارزشمند است؛ از جمله فرمودند: کسی که بر مصیبتی صبر کند و در عین گریه از جزع و فزع پرهیز کرده و عنان از کف ندهد، در نزد خداوند متعال ثوابی بزرگ برای او در نظر گرفته می شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه تجلی صبر در دل داغدیدگان را بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: همه امانات الهی هستیم و هرکدام اجل مشخصی داریم و یک جایی با این دنیا وداع خواهیم کرد؛ این فرزندان امانتی هستند از سوی خداوند که بر شکر در دریافت و صبر در هنگام از دست دادن آنها تأکید شده است.

وی در ادامه ذکر فرازهای این نامه رسول الله(ص)، بر جایگاه صبر بر مصیبت تأکید و خاطرنشان کرد: آن کسی که جان را می گیرد خداست؛ لذا در عین رویارویی با تلخی حوادث، باید مراقب باشیم تا مصیبت فقدان را به سمت مصیبتی دیگر که همان مصیبت ناشکری از ذات اقدس الهی است، سوق ندهیم.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا