تاکید هنرمندان خراسانی بر لزوم شرکت در جشنواره فجر و حمایت آن


تاکید هنرمندان خراسانی بر لزوم شرکت در جشنواره فجر و حمایت آن

مشهد- ایرنا- جمعی از هنرمندان خراسان رضوی و مشهد با صدور بیانیه‌ای بر حضور جامعه هنری کشور در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر و حمایت از این رخداد ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن روز شنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت آمده: در پسین فضای التهاب از دست دادن سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین مصیبت سانحه هوایی بر آن شدیم تا بار دیگر همدلی و اتحاد ایران اسلامی را به تمام رسانه‌های دروغین و پست غربی و دولتهای استکباری و ملعون جهانی نشان دهیم.

هنرمندان خراسانی در بیانیه خود افزودند: حضور ما در عرصه تئاتر فجر همچون مشتی محکم بر دهان استکبار خواهد بود. پس باید تلاش کنیم و باید در این فرصت محدود خود را به عرصه جشنواره برسانیم.

این بیانیه از سوی هنرمندان عضو گروههای نمایشی "آدیداس، خدای جنگ و جانی سکیکی" امضاء شده است.

نمایشهای "ژنتیک" به کارگردانی مهسا غفوریان در بخش رقابتی و "آدیداس" به کارگردانی پوریا غازی در بخش غیررقابتی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور خواهند داشت.

۳۲ گروه فعال نمایشی در عرصه تئاتر خراسان رضوی فعال هستند که از تعداد ۱۸ گروه مربوط به مشهد است. همچنین ۲۶ انجمن هنرهای نمایشی در شهرستانهای استان خراسان رضوی فعالیت دارند. ۱۸۰ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در رشته‌های هنرهای تجسمی و خوشنویسی، سرود و آهنگهای انقلابی، هنرهای نمایشی و هنرهای سنتی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند. ۸۰ آموزشگاه از تعداد در سطح شهر مشهد دایر هستند. ۲۵ آموزشگاه موسیقی و پنج شرکت تولید و تکثیر آثار موسیقایی نیز در خراسان رضوی فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا