روایت نماینده تهران از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اطراف تهران+فیلم


روایت نماینده تهران از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اطراف تهران+فیلم

فرید موسوی: یک عده سودجو در شهر‌هایی مثل اسلامشهر و شهر ری سودجویانه در حال ساخت و ساز هستند و بستر فساد به وجود آورده اند.

روایت نماینده تهران از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اطراف تهران+فیلم

گروه راه و مسکن بازارنیوز: سید فرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست اقتصادی بازارنیوز، در پاسخ به سوالی درباره علت افزایش حاشیه نشینی در کشور علی الخصوص تهران اظهار داشت: یکی از دلایل مشکل حاشیه نشینی این است که سالانه ۲۵۰ هزار نفر، یعنی چیزی معادل یک شهرستان به استان تهران مهاجرت می‌کنند، ولی برای سکونت به حاشیه‌های شهر تهران مراجعه می‌کنند.

*تراکم در تهران 900 نفر است
وی افزود: جالب است بدانید روستا‌های تهران هم حاشیه دارند. تراکم جمعیت ما در هر هکتار در کل کشور زیر ۴۰ نفر است، ولی در استان تهران تراکم بیش از ۹۰۰ نفر است. این تراکم سبب شده است که قیمت خانه‌ها افزایش داشته باشد.

موسوی ادامه داد: در برنامه ششم و در طرح هادی، گفته شده است که متناسب با نرخ رشد جمعیت کشور این طرح باید اجرا شود، ولی در تهران، نرخ موجود بالاتر است. ب. خاطر همین است که بسیاری از روستا‌های ما در تهران طرح هادی ندارند و باید طرح هایشان به روز شده و تغییر کاربری داده شوند.

*تخلفات آشکار در اسلامشهر، شهر ری و اوزون تپه!

موسوی تصریح کرد: یک عده سودجو در شهر‌هایی مثل اسلامشهر و شهر ری سودجویانه در حال ساخت و ساز هستند و بستر فساد به وجود آورده اند. در چنین حالتی شهرداری نمی‌تواند خانه‌های نیازمند به مرمت را تخریب کند. این، وضعیت زمین و خانه در تهران است و تا این کلاف باز نشود، نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تحقیقات در حوزه مسکن صحبت کرد و گفت: قریب به دوسال است که در این حوزه تحقیق کرده ایم. شما اوزن تپه بومهن را نگاهی بیاندازید. شخصی، خلافی کرده و خانه‌ای بدون استاندارد ساخته، به حالتی که هر لحظه ممکن است سقفش بریزد و بعد آن را به عده‌ای اجاره داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش