تردد در مسیرهای کوهستانی زنجان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است


تردد در مسیرهای کوهستانی زنجان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: در زمان حاضر تردد در مسیرهای کوهستانی و برفگیر این استان با زنجیر چرخ انجام می‌شود.

سرهنگ عباس مظفری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون آزادراه زنجان - قزوین، جاده ترانزیت زنجان - بیجار، زنجان - ماهنشان، زنجان - طارم، زنجان - تهم و چورزق، با بارش پراکنده برف و وقوع کولاک و مه مواجه است و لازم است رانندگان در آمد و شد دقت و احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: رانندگان در بدو ورود به مسیرهایی کولاکی و مه‌آلود، چراغ های مه شکن خود را روشن کنند تا از وقوع حوادث احتمالی، پیشگیری شده و سالم و تندرست به مقصد برسند.

مظفری با بیان اینکه در زمان حاضر ترافیک در مسیرهای ارتباطی استان زنجان روان است به مسافران توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: داشتن زنجیر چرخ در خودروها الزامی است و به رانندگان نیز توصیه می شود فاصله طولی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه برانند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، بستن کمربند ایمنی از سوی مسافران اتوبوس های مسافری را امری بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۲ مورد سانحه واژگونی اتوبوس (جاده زنجان و فیروزکوه) اتفاق افتاد که قریب ۳۰ کشته برجا گذاشت.

وی یادآور شد: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۸ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند که ۱۰ نفر کشته شدگان مربوط به حادثه سقوط اتوبوس مسافربری اصفهان به تبریز در آزادراه زنجان - تبریز بود.

۹ ماه نخست امسال بر اثر وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۲۰۵ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۲۲۰ نفر کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید