خراسان رضوی هفته گذشته میزبان مسوولان کشوری بود


خراسان رضوی هفته گذشته میزبان مسوولان کشوری بود

مشهد- ایرنا- خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان برخی مسوولان کشوری از جمله وزیر آموزش و پرورش و مسوولان خارجی از جمله وزیر امور خارجه پاکستان بود.

۲۲ دی ماه سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران از طریق مشهد و با زیارت بارگاه منور رضوی آغاز شد.
وزیر امور خارجه پاکستان در این سفر علاوه بر زیارت بارگاه منور رضوی با استاندار خراسان رضوی نیز دیدار و گفت و گو کرد.
شاه محمود قریشی در این دیدار گفت: ایران ثابت کرده است که کشور و ملت مقاومی دارد، این کشور به رغم چالش‌ها و شرایط سختی که در گذشته داشته خیلی خوب ظاهر شده و امیدوارم چالش‌های پیش رو را نیز مانند گذشته پشت سر بگذارد.
وی افزود: کشور و مردم پاکستان روابط حسنه‌ای با کشور و ملت ایران دارند که این روابط به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و باید حفظ و تقویت شود.
وزیر آموزش و پرورش نیز روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه در گردهمایی سالانه شوراهای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و بهره‌برداری همزمان از ۱۴ مدرسه خیرساز در نیشابور حضور یافت و گفت: شهروندانی که پیش و بیش از مطالبه‌گری، در پی ایفای نقش موثر خود در حل مشکلات اجتماعی می‌باشند افرادی راهگشا برای جامعه هستند.
محسن حاجی میرزایی همچنین عصر پنجشنبه با حضور در شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی در استانداری این استان افزود: مشارکت آموزش و پرورش و جامعه در جهت تعلیم و تربیت امری خطیر و راهبردی برای ما محسوب می‌شود و طریقه‌ای که امروز با توجه به تجربیات داخلی و بین‌المللی و همچنین مبانی نظری مورد تاکید است رسیدن به الگوی سنجیده‌ای از مشارکت جامعه با آموزش و پرورش است.
معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه در نشست با معاونان ابتدایی و روسای آموزش استثنایی استان‌های کشور در مشهد حضور یافت.
سید جواد حسینی در این نشست گفت: آموزش و پرورش، مدرسه و معلم محور اصلی توسعه هستند و دوره ابتدایی کلید توسعه و بهشت تعلیم و تربیت است.
وی با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: توسعه انسان محور موجب دگرگونی می‌شود و با توجه به اینکه توسعه، همه آرمان‌های انسان را درون خود دارد همه انسان‌ها باید در شکل‌گیری و ایجاد آن نقش ایفا کنند ضمن اینکه توسعه باید تمام انسان‌ها را پوشش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس