دشمن شناسی در شرایط کنونی بیش از گذشته اهمیت دارد


دشمن شناسی در شرایط کنونی بیش از گذشته اهمیت دارد

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: ادعای حمایت دشمن از ایران مانند خنجر زهرآلودی است که درصدد فرو کردن آن به پشت ملت هستند لذا در این شرایط بصیرت ورزی و شناخت دشمن و توطئه‌های آن بیش از گذشته اهمیت دارد.

حجت الاسلام سید احمد مروی جمعه شب در آیین یادواره شهدای عملیات کربلای پنج و شهید حاج علی اصغر حسینی محراب فرمانده تیپ انصارالرضا(ع) که در مسجد جامع رضوی مشهد برگزار شد افزود: تاکنون با تلاش‌های رهبر معظم انقلاب و شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی همه توطئههای دشمن خنثی شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراین ادامه داد: همه از این سانحه اندوهگین شدیم و شهید شدن ۱۷۰ نفر انسان دلمان را سوزاند اما رسانه‌های معاند و دشمن آنچنان بر طبل این اتفاق می‌کوبند تا رهاورد مراسم بزرگ تشییع شهید سلیمانی تحت الشعاع قرار گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسیر شهدا، مسیر حق و جهاد در برابر مستکبران و دفاع از مستضعفان است و برگزاری آیین بزرگداشت شهدا و زنده نگهداشت یاد و خاطره آنان باعث بصیرت افزایی می‌شود.

مروی افزود: شهدا سختی و دشواری‌های زیادی را تحمل کردند، شهید حسینی محراب فداکاری‌های زیادی از خود نشان داد و بی باکانه جنگید و در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید از این رو ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن وظیفه ما برای تداوم راه شهداست.

در ادامه این مراسم، یکی از همرزمان شهیدحاج علی اصغر حسینی محراب با بیان خاطره‌هایی، از رشادت‌های این شهید در دستگیری عوامل ضد انقلاب و ایثار در جبهه دفاع مقدس سخنانی ایراد کرد.

نوحه‌خوانی، ذکر مصیبت و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

شهید علی اصغر حسینی محراب در سال ۱۳۴۰ در مشهد به دنیا آمد.دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در مدرسه حاج تقی و دوره متوسطه را در دبیرستان کاشانی گذراند. به ورزش علاقه مند بود و در رشته کشتی موفقیتهای خوبی کسب کرد. با شروع انقلاب، به عضویت بسیج درآمد و جزء فعال ترین جوانان محله بود.

وی بعد از آشنایی با شهید کاوه زندگی خود را تغییر داد. شهید کاوه، پس از شناخت تواناییهای محراب، او را به فرماندهی عملیات لشکر ویژه شهدا انتخاب کرد و آن دو، همراه با هم در عملیات ها شرکت می کردند.

وی چندین بار مجروح شد. شهید حسینی محراب در حالی که فرماندهی لشکر ویژه شهدا و تیپ ۸۸ انصارالرضا(ع) را برعهده داشت با حضور در عملیات کربلای پنج شلمچه در سی ام دیماه ۱۳۶۵ بر اثر اصابت موشک هلی کوپتر به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی