ایران نیازی به غنی سازی ندارد!


ایران نیازی به غنی سازی ندارد!

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: ما لازم است استاندارد غنی سازی نکردن را بازگردانیم و همچنین لازم است به فراتر از برنامه هسته ای بپردازیم

ایران نیازی به غنی سازی ندارد! به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در نشست خبری در وزارت امور خارجه آمریکا، اظهار داشت: از توافق هسته ای ایران چیز زیادی نمانده است و چیز زیادی هم از آن نمانده است که آن‌ها را حفظ کنیم. بنابراین، همانطور که گفتم ما لازم است استاندارد غنی سازی نکردن را بازگردانیم و همچنین لازم است به فراتر از برنامه هسته ای بپردازیم.
خبرنگاری پرسید: شما دیروز در مصاحبه خود با تلویزیون اورینت، چهار نکته را درباره یک توافق جدید گفتید. یکی از آنها، غنی سازی نکردن (ندادن حق غنی سازی به ایران) بود. ما اینجا کمی گیج شدیم زیرا هیچ چیز در سازمان ملل متحد، گفتگوها و جاهای دیگر نیامده است که غنی سازی برای ایران نباید وجود داشته باشد.
برایان هوک (بدون اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مصوب ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵ در تائید برجام که هر شش قطعنامه قبلی صادر شده علیه ایران را ملغی کرد) در پاسخ، گفت: باید بگویم شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ قطعنامه‌هایی را تصویب کرد که غنی سازی را برای ایران ممنوع اعلام می‌کرد.
وی مدعی شد: این استاندارد سازمان ملل متحد است که توافق هسته‌ای ایران، آن را نادیده گرفت و این، یک اشتباه بود. بنابراین، ایران می داند که اگر خواهان انرژی صلح آمیز هسته ای است، نیازی به غنی سازی ندارد.
این مقام آمریکایی که از پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران به اقدام تروریستی دولت آمریکا خشمگین است، در این نشست خبری اعلام کرد واشنگتن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تحریم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !