معجزات بانک ملت در صورتهای مالی و بازدهی 23 درصدی طی 5 روز کاری


بانکداری ایرانی - سهام بانک ملت ظرف یک هفته کاری معادل یکسال و نیم سود برابر سپرده یک سپرده گذار بازدهی به سرمیه‌گذاران خود داد این بازدهی 22.5 درصدی ظرف 5 روز کاری نشان از استقبال حقوقی های بازار به این شرکت است.

معجزات بانک ملت در صورتهای مالی و بازدهی 23 درصدی طی 5 روز کاری
بانکداری ایرانی - سهام بانک ملت ظرف یک هفته کاری معادل یکسال و نیم سود برابر سپرده یک سپرده گذار بازدهی به سرمیه‌گذاران خود داد این بازدهی 22.5 درصدی ظرف 5 روز کاری نشان از استقبال حقوقی های بازار به این شرکت است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، در 14 روز کاری دی 98 حدود 42 درصد از کل خرید سهام روی این نماد را حقوقی ها تشکیل دادند در مقابل در همین دوره ، حقوقی ها حدود 22 درصد از فروش ها را به خود اختصاص داده بود. بعضا در بازار سرمایه اشخاص حقوقی زمانی به سراغ سهمی می روند که به لحاظ بنیادی شرایط مناسبی داشته و روند آینده رو به رشد باشند و خریدار هستند تا فروشنده.

P/E بانک ملت

یکی از ملاک های مهم برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری روی نماد یک سهم میزان ریسک سهام شرکت است. یکی از راه های ساده برای درک وضعیت ریسک سهام بانک پی‌ بر ایی یا همان (P/E) است. قیمت پایان سهام بانک ملت در ابتدای امسال 2877 ریال بوده اما در آخرین روز کاری 6583 ریال بود . همچنین قابل تقسیم بانک 2646 ریال است که بر اساس این قیمت و سود قابل تقسیم پی‌برایی 2.5 درصدی را بوجود آورده که نماد بانک ملت را به یکی از بهترین نماد بازار سرمایه ایران تبدیل کرده است.

تسهیلات و درآمدزایی بانک

از مواردی که برای سرمایه‌گذاران روی نماد سهام بانک ملت مهم ارزیابی می شود، میزان درآمد بانک است. چرا که بر اساس آن سودآوری بانک در ماه های آینده ارزیابی می‌شود.

بانک ملت در پایان آذر 98 بالغ بر 2336 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که در قبال آن 180 هزار و 959 میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این میزان از تهسیلات و درآمد حاصل از آن نسبت به وره مشابه در سال قبل 23 درصد رشد داشته است.

سپرده ها و کاهش هزینه‌های بانک

اما زمانی موضوع برای سرمایه‌گذاران جالب تر می‌شود که آنها مشاهده می‌کنند با وجود افزایش افزایش 54 درصدی نسبت به اذر 97 اما سود یا همان هزینه پرداختی کاهش نزدیک به 5 درصدی داشته است. این نشان دهنده درآمد وسود بیشتر بانک نسبت به هزینه بانک است. چرا که مهمترین منبع درآمدی بانک ها در صورتهای مالی سود وجه التزام تسهیلات اعطایی و و سود علی‌الحساب سپرده‌هاست.

سرمایه گذاری بانک

موضوع دیگری که برای سرمایه‌گذاران روی نماد بانک ها مهم است میزان سرمایه‌گذاری بانک‌هاست بانک ملت در شش ماهه نخست امسال با افزایش 17 درصدی نسبت به سال قبل 88 هزار و 138 میلیارد ریال رسیده که بر اساس آن سود 26هزار و 928 میلیارد ریال را در پی داشته‌است. سود سرمایه گذاری طی شش ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه در سال قبل 41 درصد رشد داشته است.

نسبت های مالی سرمایه‌ای

یکی دیگر از موارد مورد توجه همان نسبت های مالی پیرامون صورهای مالی بانک است که مهمترین بخش مساله نسبت های سرمایه‌ای و دارایی و در نهایت کفایت سرمایه است. بانک ملت اعلام کرده است که دارای کفایت سرمایه 10.8 درصدی است و این نشان از سلامت بانک ملت در فضای بانکداری ایرانی است. جرا که کفایت مورد تایید بانک مرکزی در حال حاضر 8 درصد است که اغلب بانکهای بزرگ ایرانی نه تنها ان را ندارند بلکه داریا کفایت سرمایه منفی نیز هستند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر