پیشرفت هر جامعه ای در گرو پاسداری از خون شهدا است


پیشرفت هر جامعه ای در گرو پاسداری از خون شهدا است

فرزند شهید هاشمی با بیان این که پیشرفت هر جامعه ای در گرو پاسداری از خون شهدا است، گفت: شهدا افراد آگاهانه در برابر ظلم و استبداد و تهاجمات فرهنگی و نظامی ایستادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 مرکز تبیان کابل، عصر امروز(جمعه ۲۷دی) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

«سید مجتبی هاشمی» در این مراسم با تأکید بر این که شهدای تبیان مصداق آیه شریفه « مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ» هستند، گفت: تمام این افراد آگاهانه در برابر ظلم و استبداد و تهاجمات فرهنگی و نظامی ایستادگی کردند.

فرزند شهید سیدخادم حسین هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در سال 1396 نخبگان جامعه افغانستان را از دست دادیم ولی دشمنان هرچه بیشتر ما را بکشند زنده تر و فعال تر می‌ شویم و از خط و مشی اهل بیت(ع) با محوریت قرآن کریم دست برنخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: شهدای تبیان بار بزرگی را برای بازماندگان خود گذاشتند و آن پاسداری از خون همه شهدای افغانستان است، چراکه هر جامعه ای زمانی می‌ تواند پیشرفت کرده و سربلند باشد که پاسدار خون شهدا باشد.

هاشمی با بیان این که ما در قبال شهدا، اهداف و آرمان آنها وظیفه داریم، گفت: باید در قالب تحقیق و پژوهش و آثار فرهنگی و هنری کارهای مدون و مکتوبی صورت بگیرد تا به هر نحو ممکن از شهدا تجلیل کنیم.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت