وظیفه شهید اعطای آگاهی و بیداری به جامعه است


وظیفه شهید اعطای آگاهی و بیداری به جامعه است

مسئول نمایندگی امورمهاجرین سفارت افغانستان با بیان این که همه باید دنبال رو مسیر و آرمان شهدا باشیم تأکید کرد که اساسا وظیفه شهید اعطای آگاهی و بیداری به جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 مرکز تبیان کابل، عصر امروز(جمعه ۲۷دی) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

«سید ابراهیم حجازی» در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی افزود: همه ما شاکر شهدا هستیم چون امنیتی که در هر سرزمینی هست مرهون فداکاری ها و خون شهدا است و شهیدان پاسدار دارایی های مادی و معنوی ما هستند.

مسئول نمایندگی امورمهاجرین سفارت افغانستان در ادامه عنوان کرد: استقلال و عزت هر ملتی و همین طور وحدتی که در بلاد اسلامی به وجود آمده است به برکت شهدا است و کار شهید یک کار ساده نیست، بنابراین امروز رسالتی بزرگ بر دوش ما مانده است.

وی با اشاره به این که همه ما شرمسار شهدا هستیم، گفت: هر کس در هر مقامی به ویژه مقام علما و سیاسیون مسؤولیت بیشتری دارد تا جامعه را به سمتی راهنمایی کند که شهدا می‌ خواستند؛ آنها از جان خود گذشتند و بقیه کار را به ما سپردند.

حجازی بیان داشت: آمریکایی ها در افغانستان مقدسات مردم را با هدف گرفتن مراکز آموزشی و فرهنگی هدف گرفته بودند، چون در این کشور به مساجد و مراکز آموزش فرهنگی و دینی حمله می‌ کنند و با انفجار در مقر تبیان به دست نیروهای استکبار جهانی، 10 ها نفر شهید و 10 ها نفر جانباز شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قطعا ضمیرهایی آگاه این راه را ادامه می‌ دهند چون وظیفه شهید اعطای آگاهی و بیداری به جامعه است و اگر ما خود را از برکات شهدا محروم کنیم ظلم به خودمان است.

مسئول نمایندگی امورمهاجرین سفارت افغانستان با بیان این که شهدا برای دفاع از تمامیت ارضی و شرف و کیان و مذهب ما جان خود را فدا کردند، گفت: باید بدانیم که شهدا از ما چه می‌ خواهند و هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد می‌ تواند پیرو راه شهدا باشد.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...