روایتی از حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان در دی ماه 96


روایتی از حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان در دی ماه 96

حجت الاسلام سجادی در تشریح حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان در دی ماه 96 گفت: در این حمله 52 نفر شهید و ده ها نفر به دست آمریکا زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 مرکز تبیان کابل، عصر امروز(جمعه ۲۷دی) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

آقای «سجادی» در این مراسم با تأکید بر این که یکی از کارهای خوب و اثرگذار و لازم در جامعه افغانستان جلسات گفتمان سازی بود، گفت: این کار را مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان به عهده گرفته و کارهای خوبی در این زمینه انجام داده است.

این روحانی جانباز افزود: ما در این جلسات تلاش داشتیم به مردم نسبت به حق و حقوق شان و نسبت به مذهب و دین و دنیا آگاهی بدهیم و این جلسات در دفتر مرکزی در کابل برگزار می‌ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با واقعه دی ماه 96 و انفجار این دفتر در کابل ابراز داشت: بنده چند روز قبل از این واقعه در ایران بودم ولی به جهت این که قرار بود در این جلسه سخنرانی کنم خودم را به کابل رساندم، هنوز دقایقی از آغاز جلسه نگذشته بود که صدای انفجار مهیبی شنیدم.

سجادی عنوان کرد: وقتی چشمان خود را باز کردم، دیدم دستانم در حال آتش گرفتن است و همه رفقایم به طرفی افتاده و در خاک و خون تپیده اند، خیلی روز سختی بود و ما در این روز عزیزان و بزرگان زیادی را از دست دادیم که در مسیر فرهنگ و رسانه به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: اگرچه مراجع ذیربط حکومتی تعداد شهدای فاجعه تروریستی ۷ جدی علیه دفاتر مرکزی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا را ۵۲ نفر اعلام کردند، اما بخش شهدا و ایثارگران این مرکز تاهنوز ۴۳ نفر را شناسایی کرده و اقدام به تشکیل پرونده برای آن‌ها نموده است.

این جانباز حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان کابل با بیان این که دشمنان با این کار به دنبال توقف فعالیت های فرهنگی این دفتر بودند، گفت: بر خلاف خواسته آمریکا نه تنها در کابل، بلکه در تهران، مشهد و قم نیز این دفتر در حال فعالیت فرهنگی و اجتماعی است و کارهای ارزنده ای انجام داده است.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403