نقش برجسته زنان در دفاع از اسلام و ارزش های دینی


نقش برجسته زنان در دفاع از اسلام و ارزش های دینی

یک پژوهشگر اهل افغانستان با اشاره به نقش برجسته زنان در دفاع از اسلام و ارزش های دینی گفت: زنان همواره به تأسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) در صحنه بوده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 مرکز تبیان کابل، عصر امروز(جمعه ۲۷دی) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

خانم «حسنی» در این مراسم با اشاره به نقش زنان در دفاع از ارزش های اسلامی خاطرنشان ساخت: زنان در طول تاریخ بارها از خانه به خیابان آمده اند و در برابر کسانی که کمر به نابوی و اضمحلال مسلمانان بسته اند، ایستادگی کرده اند.

این پژوهشگر افغانستانی یادآور شد: آمریکا در گذشته و امروز با رشد افراط گرایی و ساخت و تقویت گروه های تکفیری به دنبال تضعیف مسلمانان بوده اند اما همیشه به صورت مستقیم نیز به جنگ و کشتار مسلمانان پرداخته اند.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: آنها سرداران سرافزاری از جمله شهید سلیمانی و ابومهدس المهندس را ترور میکند تا هیچ کس نتواند علیه اشغال و استکبار آنها سربلند کرده و در برابر آنها ایستادگی نکنند.

خانم حسینی با بیان این که در این شرایط، حضور اعتراضی همه زنان و مردان مسلمان یک وظیفه است، گفت: اشغال گری آمریکایی ها تنها به کشور و یک سرزمین محدود نمی شود بلکه در همه سرزمین هایی که بتوانند به دنبال کشتار و استکبار گری هستند از این رو در کنار مردان، همواره همه زنان مسلمان نیز به خیابان ها آمده اند.

وی با بیان این که زنان مسلمان به تبعیت از حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) برای پایدار مکتب اسلام، بار سنگینی بر دوش دارند، ابراز کرد: زنان برای اعتلای مکتب اهل بیت(ع) و برای دوام و گسترش آن تلاش های گسترده ای کرده اند و هرچند در صدر اسلام در کنار مردان درون جبهه ها نبودند ولی به اندازه توانایی خود بار ها را به دوش کشیده اند.

این محقق اهل افغانستان در پایان با اشاره به این که حضور زنان تأثیر گسترده ای بر جنبش های ضد استکباری داشته است، گفت: اگر حضور حضرت زینب کبری(س) در انقلاب کربلا نبود آن قیام یک چیز کم داشت و هرگز به این صورت فراگیر نمی شد، به همین جهت در حادثه های مختلف حضور زنان در جنبش های ضد استکباری دیده می‌ شود و در حادثه مرکز فرهنگی افغانستان نیز پنج بانوی فداکار به شهادت رسیدند.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال