ارمغان شهادت سردار سلیمانی ایجاد بصیرت و وحدت در میان جوامع اسلامی بود


ارمغان شهادت سردار سلیمانی ایجاد بصیرت و وحدت در میان جوامع اسلامی بود

برادر شهید رضایی با تأکید بر این که شهادت پاداشی از جانب خدای متعال ویژه افرادی خاص است، گفت: ارمغان شهادت سردار سلیمانی ایجاد بصیرت و وحدت در میان جوامع اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 مرکز تبیان کابل، عصر امروز(جمعه۲۷دی) در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

«سمیع الله رضایی» در این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت شهدای مرکز بیداری تبیان و همچنین شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان ساخت: همه ما از آموزه های دینی و هم از تجربه های زندگی می‌ دانیم که شهادت در راه دین و ایمان و آزادگی برای ما رشادت آورده است.

برادر شهید خلیل الله رضایی یادآور شد: همه ما از آموزه های دینی این را تجربه کرده ایم که شهادت پاداش های الهی را برای امت اسلامی به ارمغان آورده است، هرچند داغ شهدا در دل ما یک مصیبت بزرگ است.

وی با تأکید بر این که شهادت پاداشی از جانب خدای متعال ویژه افرادی خاص است، گفت: تا کسی در حیات و زندگی خود شهید گونه نباشد به شهادت نمی رسد، شما در شهادت سردار دل ها دیدید که شهادت این مرد غیور چقدر مایه بصیرت و وحدت در میان جوامع اسلامی شد و همچنین شهادت شهدای مرکز فعالیت های فرهنگی تبیان چنین تأثیری داشت.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: از نزدیک برکات شهادت برادرم را در زندگی خود دیده ام و همچنانکه افراد در سطوح عالی مختلف از برکت حضور ایشان استفاده کردند، بعد از شهادت ایشان هم آثار زیادی از خون ایشان دیدیم، از جمله فرزندان ایشان بعد از شهادت ایشان به رشد تحصیلی چشم گیری رسیده اند و به انگیزه های قوی در آموزه های دینی رسیده اند.

وی عنوان کرد: شهید رضایی حتی در شرایط ضیق زندگی و زمانی که از نظر اقتصادی در فشار بود از نشر معارف دینی دست برنمی داشت و حتی در حجره های کارگری هم به تبیین معارف دینی می‌ پرداخت.

برادر شهید رضایی با بیان این که مطابق آیه قرآن هیچگاه شهدا مرده نیستند، گفت: همه انسان ها بعد از مرگ دارای حیات برزخی هستند ولی این که چرا قرآن حیات را بعد از مرگ تنها به شهدا نسبت می‌ دهد، یک دلیل این مسأله تأثیراتی است که خون شهید در جامعه می‌ گذارد چون شهید با خونش بیداری و آگاهی را در جامعه اسلامی ایجاد می‌ کند که نمونه این مسأله را در شهادت حاج قاسم سلیمانی دیدید.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار