همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی»


همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی»

همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» با حضور شخصیت ها برجسته افغانستانی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 مرکز تبیان کابل، عصر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام «سید ذکی موسوی» رییس دفتر قم مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در این مراسم با بیان این که آمریکا تحمل وحدت ملت های مسلمان را ندارد، گفت: دلیل شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز همین مسأله بود.

در ادامه این همایش، خانم «حسنی» یک پژوهشگر اهل افغانستان با اشاره به نقش برجسته زنان در دفاع از اسلام و ارزش های دینی گفت: زنان همواره به تأسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) در صحنه بوده اند.

همچنین «سید مجتبی هاشمی» فرزند شهید سید خادم حسین هاشمی با بیان این که پیشرفت هر جامعه ای در گرو پاسداری از خون شهدا است، گفت: شهدا افراد آگاهانه در برابر ظلم و استبداد و تهاجمات فرهنگی و نظامی ایستادگی کردند.

در ادامه «سید ابراهیم حجازی»مسئول نمایندگی امورمهاجرین سفارت افغانستان با بیان این که همه باید دنبال رو مسیر و آرمان شهدا باشیم تأکید کرد که اساسا وظیفه شهید اعطای آگاهی و بیداری به جامعه است.

«سمیع الله رضایی» برادر شهید خلیل الله رضایی نیز در این مراسم با تأکید بر این که شهادت پاداشی از جانب خدای متعال ویژه افرادی خاص است، گفت: ارمغان شهادت سردار سلیمانی ایجاد بصیرت و وحدت در میان جوامع اسلامی بود.

در ادامه «محمد زمان نورستانی» سرکنسول سفارت افغانستان در تهران با بیان این که ریشه همه قتل و خون ریزی ها به آمریکا برمی گردد، گفت: آمریکا از گروه های تکفیری برای اهداف ضد انسانی خود استفاده می‌کند.

«حفیظ الله سلطانی» فرمانده جهاد مقدس افغانستان نیز سردار سلیمانی را مجاهدی واقعی، غیور و اهل همت دانست و گفت: مجاهدان افغانستانی دوشادوش ایشان، داعش را از پا درآوردند.

همچنین حجت الاسلام «سجادی» جانباز حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان کابل در تشریح حمله آمریکا به مرکز فرهنگی تبیان در دی ماه 96 گفت: در این حمله 52 نفر شهید و ده ها نفر به دست آمریکا زخمی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید عیسی حسینی مزاری» رئیس مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان با بیان این که محور مقاومت خواب دشمن را آشفته کرده است، گفت: بعد از انفجار پایگاه عین الاسد در عراق ابهت پوشالی آمریکا شکسته شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از میان افرادی که در مسابقه فرهنگی مرکز تبیان شرکت کرده بودند قرعه کشی به عمل آمده و به بیش از 20 نفر از آنها جوایز نفیسی اهدا شد.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق