نیاز به برنامه‌ریزی ویژه برای صادرات محصولات دانش‌بنیان


نیاز به برنامه‌ریزی ویژه برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

تهران- ایرنا- دبیر اینوتکس 2020 گفت: موج محصولات دانش بنیان و استارتاپی رونق بسیاری به اقتصاد کشور داده و نیاز است روی مسئله صدور این محصولات برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

سجاد عباسی فشمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به گزارش جهانی که اخیرا در خصوص چالش‌های استارتاپ‌ها منتشر شد، اظهار داشت: مهمترین این چالش‌ها بین‌المللی شدن استارتاپ‌ها و صادرات خدمات آن‌ها به سایر کشورها است که با توجه به شرایط منطقه و کشور، صادرات تا حدودی در حال انجام است.

به گفته وی، قوانین و محدودیت‌هایی که در کشور برای انجام اقدامات استارتاپی به وجود آمده از دیگر چالش‌های پیش روی فعالیت هسته‌های نوآور و فناوران است.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ در خصوص راهکارهای رفع چالش‌های فوق عنوان کرد: نیاز است مسؤولان هر حوزه در فعالیت‌های استارتاپی شرکت کنند و از نزدیک با فعالیت‌های تیم‌های نوآور و شرکت‌های دانش بنیان که ایده‌های جدید برای اعتلای کشور دارند، آشنا شوند.

عباسی در ادامه اضافه کرد: همچنین نیاز است بوروکراسی‌ها، خدمات و قوانینی که موجب اختلال در عملکرد استارتاپ‌ها شده تسهیل شود تا هسته‌های نوآور بیشتری به این عرصه جذب شوند.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ عنوان کرد: هرچه مسؤولان به صورت رو در رو با فعالیت و مشکلات استارتاپ‌ها آشنا شوند، برای حل آن راه‌های مناسب‌تری پیدا می‌کنند. نیاز است مشکلات شرکت‌ها رفع و فرآیند عملکرد آن‌ها تسهیل شود تا فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

وی افزود: مسؤولان از طرفی به دنبال فاصله از اقتصاد نفتی و دانش بنیانی شدن هستند اما در طرف مقابل تا حدی با وجود بروکراسی‌های اداری و حقوقی از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان جلوگیری می‌شود که نیاز به هم افزایی بین دستگاهی احساس می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تاکنون ۸ دوره در کشور ایران برگزار شده است. این نمایشگاه بستری برای عرضه نوآوری و فناوری است. برخلاف نمایشگاه‌­های مشابهی که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدف‌گذاری کرده‌اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و استارتاپ‌هاست.

نمایشگاه INOTEX تلاش می‌کند که علاوه بر معرفی فناوری­‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آن‌ها متصل کند و همچنین سرمایه‌گذاران را با فرصت­‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا کند.

هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس (INOTEX) ۲۰۲۰ با شعارِ اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف با حضور ۳۶۲ عضو اکوسیستم برگزار شد و نهمین دوره نمایشگاه نیز از ۸ تا ۱۱ خردادماه ۹۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین­‌المللی تهران با حضور بازیگران زیست­‌بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس