گردانندگان یک صفحه اینستاگرامی در مرودشت دستگیر شدند


گردانندگان یک صفحه اینستاگرامی در مرودشت دستگیر شدند

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: 11 نفر از گردانندگان یک صفحه اینستاگرام که اقدام به تخریب و ایجاد جو بدبینی نسبت به شماری از مسوولان این شهرستان می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، جمعه اظهار داشت: از اواخر سال ۹۶ صفحه‌ای با عنوان مرودشت برتر (marvdashtbartar)در شبکه اجتماعی اینستاگرام شروع به فعالیت کرد و از همان روزهای نخست فعالیت خود اقدام به انتقاد و تخریب شماری از مسوولان این شهرستان کرد.

وی ادامه داد: گردانندگان این صفحه، مطالبی را علیه برخی اداره‌ها، نهادها منتشر و اتهاماتی را به آنها وارد و جو بدبینی و بی اعتمادی نسبت به مسوولان و نهادها را به مخاطبان خود القا و فضای سیاسی و امنیتی شهرستان را متشنج می‌کردند.

زراعتیان اضافه کرد: انتشار مطالب کذب و غیرواقعی و تشویش اذهان عمومی باعث شد تا برخی اداره‌های شهرستان مرودشت علیه گردانندگان این صفحه شکایت کنند که پرونده‌های متشکله برای پیگیری به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) ارجاع شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: حساسیت موضوع موجب شد این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گیرد و تلاش‌های گسترده‌ای برای شناسایی کاربر ایجاد کننده و گردانندگان صفحه انجام شد لیکن به دلیل شرایط خاص شبکه‌های اجتماعی خارجی، شناسایی متهمان به طول انجامید.

زراعتیان بیان کرد: سرانجام کارشناسان پلیس فتا با همکاری پلیس فتا استان فارس، سه نفر از گردانندگان اصلی صفحه "مرودشت برتر" را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی آنان را دستگیر کردند.

به گفته وی، همچنین تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی افراد یاد شده جمع آوری شد و متهمان به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

زراعتیان ادامه داد: پس از استخراج اطلاعات، بررسی مستندات و مشخص شدن ادمین صفحه، هشت نفر دیگر از رابطان این صفحه هم شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

ادمین (Admin) به شخصی گفته می‌شود که یک سیستم یا شبکه رایانه‌ای را نگه‌داری و اداره می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت بیان داشت: تا کنون هفت فقره پرونده علیه متهمان اصلی با موضوع‌های تشویش اذهان عمومی، انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و تهدید و ارعاب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در پلیس فتا تشکیل شده و پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا