برف و کولاک 78 راه روستایی استان زنجان را بست


برف و کولاک 78 راه روستایی استان زنجان را بست

زنجان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: برف و کولاک  شدید در این استان از شامگاه گذشته تاکنون 78 راه روستایی را بست که تاکنون 47 راه از این تعداد بازگشایی شده است.

جواد یوسفی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر از ۷۸ راه روستایی بسته شده ناشی از برف و کولاک ۴۷ مسیر بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: این راه های بسته شده در شهرستان های خدابنده، زنجان، ابهر، ایجرود، خرمدره، طارم، سلطانیه و ماهنشان است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: همه نیروهای راهداری به همراه ماشین آلات در تلاش برای بازگشایی راه ۳۱ روستای باقی مانده هستند.

یوسفی تاکید کرد: تاکنون چهار راه روستایی در ایجرود، پنج راه در ماهنشان، هشت مسیر در ابهر، در خرمدره و طارم هر کدام ۲ راه، یک مورد در زنجانرود و ۲۵ راه نیز در شهرستان خدابنده بازگشایی شده است.

وی یادآوری کرد: راه های مسدودی در زمان حاضر مربوط به زنجان، ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده است.

به گفته معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، از بامداد جمعه تاکنون راهداران با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای نمک پاشی و تیغ زنی جاده های اصلی و فرعی هستند و مسیرهای بسته شده نیز به زودی بازگشایی می شود.

یوسفی اظهارداشت: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

وی اضافه کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و ۶۲ دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج