رالی داکار 2020؛ پیروزی کارلوس ساینز، فرناندو آلونسو در رده سیزدهم


فرمول یک ایران – کارلوس ساینز سومین پیروزی رالی داکار خود را در 2020 کسب کرد، رویدادی که برای اولین بار در عربستان سعودی برگزار شده است. ساینز، قهرمان دو دوره رالی قهرمانی جهان و همچنین پدر راننده تیم فرمول یک مک لارن، پس از از استیج پایانی با اختلاف زمانی 6:21 بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی، ناصر العطیه قرار گرفت. ساینز امسال با X-raid مینی در...

فرمول یک ایران – کارلوس ساینز سومین پیروزی رالی داکار خود را در 2020 کسب کرد، رویدادی که برای اولین بار در عربستان سعودی برگزار شده است.

ساینز، قهرمان دو دوره رالی قهرمانی جهان و همچنین پدر راننده تیم فرمول یک مک لارن، پس از از استیج پایانی با اختلاف زمانی 6:21 بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی، ناصر العطیه قرار گرفت. ساینز امسال با X-raid مینی در مسابقات شرکت کرد و به راننده ای تبدیل شد که توانسته با سه تیم و کمپانی مختلف در مسابقات رالی داکار پیروز شود، او در سال 2010 به همراه فولکس واگن و در 2018 به همراه پژو به رده نخست دست یافت.

ساینز در طول 12 استیج این رالی توانست چهار پیروزی را کسب کرده و برتری زیادی را بدست آورد تا حدی که در استیج پایانی فقط نیاز باشد در هر رده ای از خط پایان عبور کند. ناصر العطیه موفق شد در رده دوم بالاتر از استفان پیترهانسل قرار گرفته و در طی هفت سال گذشته، ششمین سکوی خود را کسب کند. پیترهانسل 54 ساله نیز هفدهمین سکوی خود در رالی داکار را جشن گرفت.

قهرمان دو دوره فرمول یک، فرناندو آلونسو در رده بندی کلی، در رده سیزدهم قرار گرفت. راننده اسپانیایی در همان استیج دوم با یک تخته سنگی برخورد داشته و باعث شد زمان زیادی را برای تعمیر از دست دهد و در استیج دهم نیز دو دور وارونه با تویوتا هایلوکس خود داشته باشد و همه این حوادث باعث شود تا او فاصله ای چهار و نیم ساعته با هم وطنش، ساینز داشته باشد.

جدول رالی داکار 2020

POSنام رانندهخودروزمان
1کارلوس ساینزمینی42:59.17
2ناصر العطیهتویوتا+6:21
3استفان پیترهانسلمینی+9:58
4یزید الرجیتویوتا+49:10
5جینیل د ویلیرزتویوتا+1:7.9
6اورلاندو ترانووامینی+1:12.15
7برنارد تن برینکتویوتا+1:18.34
8ماتیو سرادوریسنچری+1:59.21
9یاسر سیادانمینی+3:42.17
10وی هانهانوی+3:51.7
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید