طرح رصد شیوع کم‌توانی(معلولیت) در کردستان اجرا می‌شود


طرح رصد شیوع کم‌توانی(معلولیت) در کردستان اجرا می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان از اجرای طرح رصد شیوع و علل انواع کم‌توانی (معلولیت) های جامعه هدف این سازمان در استان همزمان با چهار استان کشور به صورت آزمایشی خبر داد.

باقر کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی و در پنج استان کشور از جمله کردستان و در راستای کاهش شیوع معلولیت در مناطق مختلف شهری و روستایی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، بهمن ماه امسال جلسه توجیهی برای ۳۰ پرسشگر برگزار خواهد شد، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب این طرح ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر از معلولان و خانواده‌های آنان به صورت تصادفی انتخاب و مورد پرسش قرار می‌گیرند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان اضافه کرد: پرسشگران این طرح با در دست داشتن کارت معتبر به درب منازل خانواده‌های این معلولان مراجعه کرده و پرسش‌های خود را مطرح‌ می‌کنند که انتظار می‌رود خانواده‌ها همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را تعیین میزان شیوع انواع کم‌توانی معلولیت‌های مرتبط با آسیب در استان و شناسایی عوامل مرتبط با شیوع کم‌توانی و پیشگیری از آن اعلام کرد و گفت این طرح از اول اسفند و با حضور مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی کشور در کردستان آغاز می‌شود و یک ماه ادامه دارد ضمن اینکه خروجی طرح منجر به شناسایی علت شیوع معلولیت‌ها در مناطق مختلف خواهد بود.

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه