600 هزار مترمربع زمین در کاشان آزادسازی شد


600 هزار مترمربع زمین در کاشان آزادسازی شد

کاشان- ایرنا- شهردار کاشان، آزادسازی و تملک زمین را سخت‌ترین کار در مجموعه شهرداری عنوان کرد و گفت: بیش از 600 هزار مترمربع زمین در 26 ماه گذشته آزادسازی شد که در 80 سال گذشته بی‌سابقه است.

سعید ابریشمی‌راد روز جمعه در جمع نمازگزاران کاشانی افزود: این زمین‌ها برای اسکان اضطراری، بوستان مسافر، پارک‌شهر و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در بهترین نقاط و ورودی‌های شهر آزادسازی شد.

وی اجرای ۱۴۰ هزار تن آسفالت در سطح ۱.۵ میلیون مترمربع از معابر کاسان را از دیگر اقدام‌های شهرداری کاشان در این مدت برشمرد و اضافه کرد: این اقدام در بدترین شرایط اقتصادی کشور که قیمت قیر چهار برابر افزایش داشت، انجام شد.

شهردار کاشان بیان کرد: همچنین در این مدت با اعتبار افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال، بیش از ۱۰۰ پلاک در ۲۰ نقطه از گره‌های ترافیکی شهر بازگشایی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح چلچراغ توسعه از سوی شهرداری گفت: در این راستا که پایان هر هفته چند طرح به بهره‌برداری می‌رسد، ۵۲ عنوان طرح از جمله ساخت ۴۳ معبر در ۱۶ هفته گذشته رونمایی شد.

ابریشمی‌راد ساخت زمین چمن، ساختمان فرهنگی، پل عابر پیاده‌ و موتورسواران را از دیگر طرح‌ها برشمرد و هدف از اجرای آنها را توزیع عادلانه خدمات در همه نقاط شهر و توجه به نیازهای اساسی مردم عنوان کرد.

به گفته وی، برای اجرای این طرح‌ها در بدترین شرایط اقتصادی، کمبود، گرانی و تحریم‌های اقتصادی افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

شهردار کاشان تشریح کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم در ۲۶ ماه گذشته در کنار پرداخت ماهانه حقوق کارکنان، این اقدام‌ها نیز صورت گرفت و همه تلاش‌ها بر این است که کارآمدی دین در عرصه اداره حکومت و کشور را به جهان اثبات کنیم.

وی به ۲۶۰ طرح در دست اجرای این شهر اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر کارکنان شهرداری کاشان مشغول اجرای طرح‌هایی در راوند، خزاق، حسن‌آباد، لتحر و طاهرآباد هستند.

ابریشمی‌راد تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها بدین معنا نیست که در شهر مشکلی وجود ندارد، چرا مشکلات کاشان زیاد و بیش از توان ماست و به علت محدودیت‌های مالی و نقدیندگی، سرعت کارها زیاد نیست.

وی در مورد طرح زیرگذر کاشان نیز بیان کرد: طرح با پیشرفت ۲۰ درصدی بر اساس برنامه پیش می‌رود و تاکنون بیش یک هزار و ۵۰۰ تن میلگرد و هشت هزار تن بتن استفاده شده است.

شهردار کاشان از نام‌گذاری این طرح به نام شهید قاسم سلیمانی خبر داد و تاکید کرد: کمیته نام‌گذاری معابر به عنوان مرجع قانونی این پیشنهاد را تصویب کرد.

وی اضافه کرد: این نام‌گذاری هیچ ارتباطی به عنوان و نام بلوار سردار شهید خادمی ندارد، زیرا بلوار شهید خادمی مسافت بین میدان مدخل تا میدان شهید منتظری به طول ۶۰۰ متر است.

ابریشمی‌راد در ادامه نیز از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و گردشگری کاشان هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال در محدوده مسکن مهر این شهر خبر داد.

کاشان با جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!