کارنامه درخشان سپاه نباید نادیده گرفته شود


کارنامه درخشان سپاه نباید نادیده گرفته شود

امام جمعه اراک گفت: درخصوص حادثه سقوط هواپیما، ملت ایران باید عاقل باشند و کارنامه درخشان سپاه را نادیده نگیرند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اراک اظهار کرد: ملت بزرگ‌ مسلمان ایران باید با مسائل مختلف با هوشیاری و دانایی برخورد کرده و اجازه سوءاستفاده و ضربه وارد کردن به جمهوری اسلامی ایران را به دشمن ندهند.

وی افزود: ماهیت جنایتکاران خبیث و پست است و ملت مسلمان ایران نباید در دام گرگ‌های آدم‌خوار بیفتند و تحت تاثیر این جنایت‌کاران قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه افراد فاقد احساس مسئولیت و بی تفاوت برای جامعه موثر و مفید نیستند، افزود: مردم مسلمان و مدبر ایران باید در برابر افرادی که خواهان مزدوری و خیانت و بی بندوباری هستند با قدرت ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه "ما همه سلیمانی هستیم" تصریح کرد: طی دو هفته گذشته حوادث تلخ و شیرینی بر ملت ایران گذشت و آمریکایی ها خیال کردند با به شهادت رساندن شهید سلیمانی، ضربه بزرگی به ایران وارد کردند، البته آمریکا خیانت بزرگی در این خصوص مرتکب شد، اما با این حادثه جبهه مقاومت جان تازه گرفت و مجددا زنده شد. به برکت خون شهدا بار دیگر وحدت ملت تقویت شد و مردم بار دیگر یکپارچگی خود را به دنیا نشان دادند .

دری نجف‌آبادی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی و دیگر شهیدان اضافه کرد: مدت‌ها بود که آمریکایی‌ها در عراق برای رسیدن به اهداف خود گربه رقصانی می‌کردند. اکنون ملت مسلمان عراق با این جنایت آمریکا هوشیار شدند و پارلمان عراق خروج آمریکا از عراق را مصوب کرد.

وی همچنین به حادثه سقوط هواپیمای خطوط هواپیمایی اوکراین اشاره کرد و ادامه داد: همه از این حادثه دلخراش متاثر شدند اما این اتفاق نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد. البته قطعا اشتباهی رخ داده و باید کنترل های بیشتری انجام می‌شد و با توجه به پرواز ۵ هواپیما پیش از این پرواز، باید ابعاد این اشتباه به طور کامل بررسی شود.

امام جمعه اراک افزود: این اشتباه باید درس عبرتی برای جلوگیری از این دست حوادث شود، البته این بدان معنا نیست که راه را برای سوءاستفاده دشمن باز کنیم بلکه ملت ایران باید عاقل باشند و کارنامه درخشان سپاه را نادیده نگیرند، امید است جنگ روانی دشمن و ابزارهای آنها مردم ایران را تحت تاثیر قرار ندهند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی به دست جنایت‌کاران، سپاه ایران با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق بار دیگر قدرت موشکی خود را ثابت کرد، این در حالی است که در ۷۰ سال گذشته هیچ کس قدرت انجام چنین اقدامی را در مقابل آمریکا نداشته است.

دری نجف آبادی ادامه داد: همه مردم ایران در چارچوب معیارهای مد نظر امام، رهبری و اسلام و به دور از افراط و تفریط موظف به حمایت از سپاه و ارتش و ناجا هستند و هر تخلفی هم صورت گیرد مطابق مقررات قطعا برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: شورای نگهبان باید در تایید صلاحیت‌ها با دقت بررسی همه جانبه را انجام دهد تا حقی تباه نشده و زمینه مشارکت همه جانبه مردم فراهم شود.

امام جمعه اراک ضمن همدردی با مردم سیل‌زده ادامه داد: همانگونه که در حال حاضر امدادرسانی به مردم سیل زده در حال انجام است امیدواریم این کمک‌ها مدیریت شده و افزایش داشته باشد.

ایام فاطمیه، سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه از سوی امام راحل و بیان ویژگی‌های برجسته مقام معظم رهبری از دیگر مواردی بود که خطبه های نماز جمعه این هفته به آنها اشاره شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید