برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/تهران برفی می‌شود/هشدار بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان/ برف نیم متری در 4 استان


سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز تا روز سه شنبه آینده در اکثر مناطق کشور خبر داد. امروز، فردا و روز یکشنبه نیز برای تهران بارش برف و باران پیش بینی شده است.همچنین سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای نسبت به بارش سیل‌آسای باران و برف نیم متری در 8 استان طی فردا شنبه 28 دی‌ماه هشدار داد.

به گزارش سایت طلا ، متن اخطاریه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه 98/10/28

نوع مخاطره: بارش برف، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق در مناطق جنوبی

منطقه اثر: بارش باران و برف؛ شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و نیمه جنوبی ایلام (حداکثر 75-35 میلی‌متر)

بارش برف؛ کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کرمانشاه و ارتفاعات زنجان (حداکثر50-35 سانتی‌متر)؛ بارش برف و باران: کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، مرکزی (حداکثر 25 میلی‌متر)

زمان پایان: اواخر وقت همان روز

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد، احتمال برخورد صاعقه در مناطق جنوبی، لغزندگی جاده‌ها، در مناطق کوهستانی کولاک برف و کاهش دید

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در تردد جاده‌ای و خودداری از صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/تهران برفی می‌شود/هشدار بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان/ برف نیم متری در 4 استان

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارشی در شمالغرب و غرب کشور برای این مناطق و از اواخر وقت ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود، ضمن این‌که در سواحل غربی دریای خزر نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

فردا بارش در نوار غربی، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در غرب و جنوب غرب خواهد بود. بارش در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید همراه است.

روز یکشنبه به‌جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اکثر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی‌شده که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی گاهی با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

روز دوشنبه برای نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق بارش باران و برف و برای مناطقی از مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر، غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا اواخر هفته آینده بانفوذ هوای سرد به نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود. طی دو روز آینده در شرق، جنوب شرق، غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. اواخر وقت فردا شنبه و طی روز یکشنبه غرب دریای خزر و روز شنبه شمال خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

امروز آسمان تهران نیمه ابری، وزش باد 9 تا 15 کیلومتری در جهت جنوب شرقی با احتمال بارش 60 درصدی پیش‌بینی شده است. فردا تهران آسمان نیمه‌ابری با احتمال بارش 40 درصدی،‌ روز یکشنبه بارش برف و باران و روز دوشنبه آینده آفتابی تا قسمتی ابری در برخی مناطق با احتمال بارش 57 درصدی پیش بینی شده است.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

پیش بینی نگران کننده درباره قیمت طلا | 5.7 هزار پایان جنگ تجاری؛ چین ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد می‌کند | 3.9 هزار فست فود‌های خطرناکی که هرگز نباید سفارش دهیم! | 1.8 هزار خودرو در مرز ثبات اما گرانی /سمند LX به قیمت ۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید | 2.2 هزار معجزه میوه‌ها و سبزیجات بنفش برای سلامتی/گیاهی که به پوست شما درخشش طبیعی می‌بخشد | 2.2 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟