قیمت طلا قابل پیش بینی شد!


به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ در سال 2019 بهای هر انس طلا به بالاترین میزان در تاریخ خود رسید که دلیل آن را می توان تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه ­گذاری در دارایی­ های امن و دور از ریسک دانست. شورای جهانی طلا امیدوار است که به واسطه ابزار اینترنتی جدید سرمایه ­گذاران را بیشتر برای سرمایه­ گذاری بر روی طلا ترغیب نماید، چرا که این...


27 دی 98

قیمت طلا قابل پیش بینی شد!

قیمت طلا قابل پیش بینی شد!

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ در سال 2019 بهای هر انس طلا به بالاترین میزان در تاریخ خود رسید که دلیل آن را می توان تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه ­گذاری در دارایی­ های امن و دور از ریسک دانست. شورای جهانی طلا امیدوار است که به واسطه ابزار اینترنتی جدید سرمایه ­گذاران را بیشتر برای سرمایه­ گذاری بر روی طلا ترغیب نماید، چرا که این ابزار امکان ارزش­ گذاری کامل طلا را فراهم می­ نماید.

خوان کارلوس آرتیگاس، مدیر تحقیقات سرمایه گذاری در شورای جهانی طلا، طی گفت و گویی تلفنی با خبرگزاری کیتکو اعلام نمود که با اینکه شرایط بازار هنوز به گونه ای می باشد که سرمایه گذاری بر روی طلا بسیار زیاد بوده و همچنین تعداد متقاضیان نیز بالا می باشد، ولی همچنان موانعی بر سر راه قرار گرفته اند که مانع از سرمایه گذاری حداکثری در این حوزه می شوند.

برخی مدیران سرمایه و سرمایه گذاران، کمی در سرمایه گذاری بر طلا درنگ می نمایند که دلیل آن دشوار بودن ارزش­گذاری آن می باشد.

آرتیگاس گفت: "اغلب سرمایه گذاران طلا را کالایی غیر قابل پیش بینی تصور می کنند و یا گمان می­ کنند طلا رفتاری کاملا متفاوت دارد که خارج از درک و تصور آنها می باشد. ولی این بدان معنی نیست که نتوان به طور کامل طلا را ارزش گذاری نمود. تنها می بایست از روش بررسی متفاوتی استفاده نمایید."

برای رفع این مانع از بازار، شورای جهانی طلا، «کواروم» «Quarum» را ایجاد نمود که به طور تصادفی از چارچوب ارزش طلا استفاده می نماید تا عملکرد بلند مدت این فلز زرد را تحت شرایط اقتصادی مختلف بسنجد.

آرتیگاس معتقد است که با وجود اینکه بازار طلا گسترده و پیچیده می باشد و صرف نظر از عوامل متعدد تاثیرگذار در این حیطه، می توان عملکرد طلا را بر اساس میزان عرضه و تقاضا ارزش ­گذاری نمود.

وی تاکید کرد: "ارزش­گذاری طلا به مراتب از دیگر کالاها بیشتر خواهد بود چرا که میزان عرضه و تقاضای بازار نیز در این زمینه بالاتر است."

برجسته ترین مسئله ای که در خصوص طلا حائز اهمیت می باشد، ماهیت دوگانه آن می باشد که تقاضای خرید فیزیکی و تقاضای سرمایه گزاری بر روی آن را شامل می شود. برای مثال، رشد مثبت اقتصادی می تواند تقاضای خرید جواهرات طلا را در بازار افزایش دهد، ولی اگر این رشد در فضایی بدور از ریسک و تهدیدهای موجود پیش رود، مسلما تاثیر منفی بر بازار طلا خواهد گذاشت و تقاضا پایین خواهد آمد.

در همین حال، تقاضای خرید جواهرات به میزان قیمت وابسته است و مسلما با افزایش قیمت ها این تقاضا کمتر و کمتر می شود. همچنین تولید بیشتر نیز باعث افزایش سرمایه گزاری در بازار می شود.

آرتیگاس بر این باور است که حتی عوامل جانبی نظیر بازیافت طلا نیز می تواند در ابزار «کواروم» بررسی شود.

آنچه در خصوص این ابزار ارزش گذاری آنلاین جالب توجه است، توانایی بررسی عوامل محرک در عرضه و تقاضا می باشد. همچنین این ابزار واکنش قیمت ­ها در سناریوهای فرضی متفاوت را پیش ­بینی می نماید.

این ابزار نشان می دهد که اگر آمریکا وارد رکود شود و فدرال رزرو مجبور شود بار دیگر نرخ ها را کاهش دهد، طلا در بازه 5 ساله 8 درصد رشد خواهد داشت.

در زمانی که رشد اقتصاد جهانی به صورت آهسته صورت می پذیرد، مثل امسال که رشد اقتصادی 2.8 درصد می باشد، پیش بینی رشد طلا در بازه 5 ساله 4.4 درصد است.

آرتیگاس می گوید که این ابزار آنلاین، طلا را به یک کالا کاملا قابل بررسی و پیش­بینی تبدیل می نماید و این یعنی این که سرمایه گذاران دیگر مجبور نیستند تنها بر حدس و گمان و تجربه تکیه نمایند.

وی ادامه می دهد: "این ابزار به شما کمک می نماید تا تعامل طلا با دیگر شرایط اقتصادی را به خوبی درک نمایید و به هیچ عنوان انتزاعی نمی باشد."

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

پیشرفت ۹۳ درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان سال | 0.5 هزار قیمت روز گوشی موبایل اپل | 0.6 هزار دلار جهانی در آستانه ورود به کانال جدید/سکوت بازارهای آسیایی به دنبال امضای توافق تجاری چین و آمریکا | 0.7 هزار عواملی که باعث سالم زندگی کردن میشود/تست سریع تشخیص سلامت قلب | 2.5 هزار قیمت انواع خودرو پژو دست دوم چقدر است؟ | 0.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات