حادثه هواپیمای اوکراینی نباید سبب کمرنگ شدن انتقام سخت شود


حادثه هواپیمای اوکراینی نباید سبب کمرنگ شدن انتقام سخت شود

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با فراحادثه دانستن شهادت سردار سلیمانی و مراسم چند میلیونی تشییع جنازه او و نیز انتقام موشکی سپاه، خاطرنشان کرد: حادثه هواپیمای اوکراینی نبایستی سبب کمرنگ شدن این دو اتفاق بزرگ و نیز خدمات سپاه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مردم گنبدکاووس اظهار داشت: پس از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که خطای انسانی آخرین حلقه آن بود، آمریکا به دنبال کمرنگ و کوچک جلوه‌ دادن عظمت سیلی سخت سپاه در موشک‌باران کردن پایگاه عین‌الاسد و نیز مراسم چند میلیونی تشییع سردار قاسم سلیمانی است.

وی افزود: متاسفانه در داخل هم عده‌ای هم صدا با آمریکا، به سپاه و سرداران آن توهین کردند، در حالیکه سپاه خدمات زیادی برای کشور انجام داده و در دفاع از مردم و مرزهای این سرزمین ذره‌ای کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام ترابی، عذرخواهی سپاه از وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی را عذرخواهی مهربانانه و پدرانه دانست و اضافه کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور هم صدا با دشمنان (آمریکا) سوء‌استفاده کرده و اقدام به توهین به سپاه عزیز و سرداران آن می‌کنند که درست نیست.

وی تصریح کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و مراسم تشییع باشکوه آن سردار و نیز سیلی و انتقام سخت سپاه از آمریکا، دو رخداد فراحادثه‌ای هستند که به آسانی از بین نخواهند رفت.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به پایان رسیدگی صلاحیت دواطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان، از برخی انتقادها نسبت به عملکرد این شورا در رد یا عدم احزار صلاحیت شمار زیادی از داوطلبان، ابراز گله‌مندی کرد و آن را ظلم بزرگ به شورای نگهبان دانست و گفت: این رد صلاحیت‌ها در راستای وظایف قانونی و جلوگیری از ورود نمایندگان فاقد صلاحیت، فاسد و رانت‌خوار بوده است.

حجت‌الاسلام ترابی افزود: نظارت‌ها و حساسیت‌ها در بررسی صلاحیت داوطلبان بایستی باشد و نبایستی آن را جناحی و حزبی تعبیر کرد که اگر چنین بود، همه دولت‌ها و مجالس گذشته بایستی از یک جناح و حزب بودند.

وی با اذعان به وجود ضعف قانونی در ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: با اینکه بارها از مجلس خواسته شد تا این ضعف را با تصویب قانون مناسب برطرف کند، اما چنین نکردند و همین ضعف قانون سبب شده تا شمار زیادی بدون اینکه واجد شرایط و صلاحیت نمایندگی مجلس باشند، ثبت نام کرده و وقت زیادی را از شورای نگهبان می‌گیرند.

حجت‌الاسلام ترابی از هیات‌های اجرایی انتخابات نیز انتقاد کرد و گفت: این هیات‌ها باید در بررسی صلاحیت داوطلبان از ظرفیت ماده ۵۰ قانون اساسی که در آن به بررسی‌های محلی نیز تاکید شده، کمتر توجه می‌کنند.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یارانش و نیز ارتحال عالم ربانی آیت الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی، مدیر فقید مدرسه رضویه گرگان را تسیلت گفت.

حادثه هواپیمای اوکراینی نباید سبب کمرنگ شدن انتقام سخت شود

به گزارش ایرنا، نمازگزاران گنبدی در پایان نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته و همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی با انجام راهپیمایی، حمایت خود را از اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر آمریکای جنایتکار با سردادن شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا" و "سفیر انگلیسی اخراج باید گردد"، به نمایش گذاشتند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید