خطیب جمعه شهرکرد: مجلس آینده باید انقلابی و کاربلد جهادی باشد


خطیب جمعه شهرکرد: مجلس آینده باید انقلابی و کاربلد جهادی باشد

شهرکرد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس آینده باید یک مجلس انقلابی و کاربلد جهادی و کارآمد باشد.

حجت‌الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود:متاسفانه گاهی در عرصه انتخابات فسادهایی از جمله فساد تبلیغاتی، قومیت گرایی ذهنی، تخریب‌های شیطانی و نفسانی بوجود می‌آید، که انتخاب سالم را تهدید می‌کند.

به گفته وی، باید مراقبت کرد انتخابات سالم و بدور از این فسادها باشد و به کسانی‌ رای داد که جهادگرانه حرکت می‌کنند و نقش درستی در جامعه دارند و بلد باشند از توان داخلی چگونه استفاده کنند و بیگانگان در تضاد با ایران را سر جای خود بنشاند و به بیگانگان باج ندهد.

وی، امام راحل را یکی از آیه‌های از خداوند دانست و گفت: نگذارید به آیه‌ها خداوند خدشه و آسیب بزنند و یکی از آیه‌های خداوند سردار شهید قاسم سلیمانی است که دشمن را نابود و رسوا کرد و مقاومت را جان دوباره بخشید و نابودی آمریکا را سرعت بخشید اما برخی‌ها می‌خواستند، به این آیه الهی اهانت کنند.

خطیب جمعه شهرکرد، با بیان اینکه کسی نمی‌تواند حاج قاسم سلیمانی باشد تاکید کرد: نگاه انقلابی سردار سلیمانی نباید کمرنگ شود و سیره این شهید بزرگ نباید مصادره شود.

به گفته وی، باید مراقب بود تا ناصحان و خیرخواهان واقعی در جامعه شناخته شوند و اشتباهی که برخی کرده و خود را وقف انقلاب و خدمت به مردم نکرده‌اند، تکرار نشود و نباید صالحان و صادقان در حاشیه قرار نگیرند بلکه باید در میدان خدمت‌رسانی باشند و ناصحان تقویت شوند.

خطیب جمعه شهرکرد تاکید کرد:حق‌محورها گاهی در حاشیه قرار می‌دهند و آنها کسانی را که حق‌محورند را عقب مانده ، سخت‌گیر و جداکننده صف‌ها در جامعه می‌دانند در حالی که حق‌محورها نباید در حاشیه قرار بگیرند و آنها که به دنبال کنار زدن حق‌محورها هستند، می‌خواهند راه ارتباط با دشمن را برای خود باز کنند.

وی تصریح کرد: یک عده‌ای نیز مُنظران جامعه را می‌خواهند کنار بزنند و مردم را از انتظار می‌ترسانند و می‌خواهند دین مردم را بگیرند و به جای آن لهب و لعب حاکم کنند.

به گفته وی، شهدا برای جامعه نعمت هستند اما یک عده‌ای می‌خواهند این نعمت را از مردم بگیرند و می‌خواهند ارزشهای ایثار و شهادت را از جامعه کنار بزنند در حالی که شاه یک انسان فاسد و وطن‌فروش بود و فساد او در کاخ‌ها شرم‌آور بود و انواع خیانت را در کشور انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت:دستاوردهای انقلاب را عده‌ای می‌خواهند کمرنگ کنند در حالی که به برکت انقلاب ارزشهای اسلامی احیا شد، اما عده‌ای به دنبال کمرنگ کردن این برکات هستند و می‌خواهند فساد را جایگزین کنند با کنسرت‌های فساد انگیز، اردوهای فساد انگیز و اختلاط زن و مرد که می‌خواهند روحیه جهادی را از مردم بگیرند.

به گفته وی، در جامعه‌ای که رهبر ممظم انقلاب هدایت انقلاب را برعهده دارند، ارزشهای بسیاری زیادی وجود دارد و باید این ارزشها مورد صیانت قرار گیرد.

نکونام افزود: نباید گذاشت فسادی که از در خارج شده است از پنجره وارد شود و باید مراقب بروز فساد اداری، فرهنگی و انتخاباتی در کشور ایجاد شود، از جمله فسادهای انتخابابی باید جلوگیری کرد و انتخابات نباید به قومیت‌گرایی ذهنی، تبلیغات و تخریب یکدیگر و ریخت و پاشها شود و انتخابات آلوده نباید شود چرا که در این صورت سلامت در انتخابات کمرنگ می‌شود.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: امروز خداوند باب جهاد را به روی مردم انقلاب اسلامی گشوده است و این باب از درهای بهشت است که انسان را رستگار میکند و خداوند باب جهاد را برای خواص و بندگان خاص باز می‌کند و جهاد امروز حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

به گفته وی، قدمهایی که برای امر به معروف برداشته می‌شود قدمهای جهادی است و به برکت این حرکتهای جهادی دشمن به ذلت افتاده است و نباید از اروپایی‌ها و تهدید این کشورهای خدمتگزار آمریکا ترسید و مردم راه جهادی را دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمایی اوکراینی و جان باختگان حادثه کرمان گفت: در خصوص سانحه هواپیمایی مقصر اصلی آمریکاست که منطقه را آمریکایی‌ها نا امن کرده‌اند و با اطلاعات به دست آمده آمریکا سیستم‌ها هوایی را دچار اختلال کرده است.

به گفته وی، سپاه برای یک سری از ملاحظات و برای آنکه ضایعه‌ای پیش نیاید با خدا معامله می‌کند تا آمریکا چهره‌اش نمایان شود و دشمن اصلی مردم آمریکاست.

نکونام تاکید کرد: بصیرت مردم جای تقدیر است و مردم اعتراف سپاه به خطای انسانی را به حساب کرامت این نیروی نظامی گذاشته‌اند و حضور مردم در راهپیمایی حمایت از سپاه جای تحسین دارد.

به گفته وی، نیروی مکتب سپاه و نیروهای مسلح انقلاب اسلامی، اکنون در سیستان و بلوچستا مشغول خدمت‌رسانی بدون منت برای مردم هستند و نشان می‌دهد این نیروها در مکتب اسلام بزرگ شده است.

وی با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز جمعه تاکید کرد:راهپیمایی مردم چهارمحال و بختیاری یک عرصه جهادی است که مردم از دشمنی‌های آمریکا اعلام انزجار کردند و با سپاهیان جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان و با خانواده سانحه هواپیمایی و کرمان همراهی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر