3 روش ایمن‌سازی حفاظ‌‌های جاده‌ای


3 روش ایمن‌سازی حفاظ‌‌های جاده‌ای

عصر خودرو- معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه با بیان اینکه درباره نحوه نصب حفاظ، نوع حفاظ، موقعیت نصب، مشخصه نصب و غیره، استاندارد مشخص داریم، گفت: ایمن‌سازی سر حفاظ به چندین روش انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، هرمز ذاکری درباره توجه وزارت راه و شهرسازی به موضوع ایمن‌سازی برخی گاردریل‌های جاده‌ای اظهار داشت: اجرا، پیاده‌سازی و نگهداری راه‌ها در حوزه نگهداری راه‌های وزارت راه و شهرسازی است و ما بین ایمنی و نگهداری راه‌ها، تفکیکی قائل نیستیم، از سوی دیگر در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای‌ دفتر ایمنی حریم و نگهداری راه‌ها داریم که همه به صورت زنجیره‌وار به یکدیگر متصل است.

معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی درباره توجه به مشکلات گاردریل‌های جاده‌های بیان کرد: نمی‌توان کتمان کرد که به هر حال ایراداتی در حوزه ایمنی برخی جاده‌ها وجود دارد، به عنوان مثال گاردریل یا نیوجرسی بد نصب شده است، خط‌کشی وجود ندارد و یا هر مشکل دیگر، اینها همه امکانپذیر است.

ذاکری در پاسخ به این نکته که کاربران خبرگزاری فارس درخواست پیگیری درباره‌ غیرایمن بودن برخی گاردریل‌های جاده‌ای داده‌اند، توضیح داد: ‌در آیین‌نامه ایمنی راه‌ها، یکسری استانداردها وجود دارد و درباره نحوه نصب حفاظ، نوع حفاظ، موقعیت نصب، مشخصه نصب و غیره، استانداردهایی داریم، به هر حال ممکن است جایی تصادفی رخ دهد و فراموش شود که گاردریل اصلاح شود، بالاخره ممکن است در جایی هم کوتاهی وجود داشته باشد و ما این را قبول داریم اما تلاشمان بر رفع مشکلات در این‌باره بوده است.

معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه با بیان اینکه ایمن‌سازی سر حفاظ (گاردریل) به چندین روش انجام می‌شود،‌ گفت: یا باید سرِ گاردریل داخل خاک رود، یا یکسری سپرها نصب شود و یا سرِ گاردریل به جهت بیرون جاده هدایت شود تا در صورت برخورد خودرو به سر گاردریل، این گاردریل وارد خودرو نشود و به تصادفات شدید نیانجامد، همچنین نصب شب‌نما روی گاردریل‌ها هم از دیگر مصادیق ایمن‌سازی گاردریل‌هاست‌.

وی با اشاره به تاثیر وجود گاردریل‌ها در کاهش شدت سوانح رانندگی، اظهار کرد: ضرورت دارد برای اصلاح این گاردریل‌های معیوب، در کنار رسیدگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اگر مردم هم چنین مشکلاتی را مشاهده کردند به ما اطلاع دهند و قطعاً بدانند پیگیری می‌شود.

معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: مردم همکار ما در حوزه ایمنی را‌ه‌ها باشند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، به ما اطلاع دهند، خصوصاً در مورد عدم ایمن‌سازی گاردریل حتماً اطلاع‌رسانی شود، در مورد ایمنی گاردریل، همکاران ما بسیار حساس هستند که سر حفاظ باز نباشد، به هر حال از آن منظر که شرایط ایمنی راه‌ها بهتر شده است، یکی از موارد مورد تأکید توجه به حفاظ‌ها و گاردریل‌ها است.

ذاکری تأکید کرد: با این حال تلاش می‌شود از طریق اطلاع‌رسانی به ادارات کل استانی نسبت به ترمیم حفاظ‌‌های آسیب‌دیده تأکید مجدد شود.

بنابراین گزارش مردم می‌توانند از طریق برقراری ارتباط با شماره 141، شماره تلفن ‌021-88924461، شماره پیامکی 2000141 و سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مشکلات در این‌باره را گزارش دهند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل