گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد


شورای حقوق بشر سازمان ملل، اسناد جدیدی را منتشر کرد که نشان میدهد، سازمان ترورویستی جدایی طلب ی.پ.گ/پ.ک.ک در سوریه از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می کند

شورای حقوق بشر سازمان ملل، اسناد جدیدی را منتشر کرد که نشان میدهد، سازمان ترورویستی جدایی طلب ی.پ.گ/پ.ک.ک در سوریه از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می کند.

شورا، گزارش خود در مورد وضعیت کودکان در منطقه، با نام " حقوق بشر در سوریه : رویاهای کودکان مرا از بین بردند " را منتشر کرد.

در این گزارش با اشاره به قبول دختران و پسران زیر 18 سال توسط سازمان ترورویستی جدایی طلب ی.پ.گ/پ.ک.ک به گروهشان تاکید شده، کودکان دختر و پسر در حلب، حسکه، عین العرب (کوبانی) و رقه از سوی سازمان مورد استفاده قرار می گیرند.

یک منبع با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد استفاده نظامی از کودکان، از ماجرای طرز حمل سلاح کلاشینکف توسط کودک 10ساله بعلت بزرگی سلاح بحث کرده است.

در این گزارش ضمن اشاره به تهدید خانواده هایی که فرزندانشان را به مدارس رژیم ثبت نام می کنند، ازسوی تروریستهای ی.پ.گ، آمده است :

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده است که مقامات محلی، از اجرای برنامه درسی آموزشی در مدارس عفرین ،الباب و جرابلس که با حمایت مقامات ترک و به زبان ترکی ارائه می دهند ، حمایت می کنند.

در این گزارش، شورا، بر نگرانی خود از تاثیرات منفی حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا بر روی غیر نظامیان تاکید کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند