پنتاگون: نیروهای آمریکای مستقر در عراق هنوز فعالیت های خود را مجددا آغاز نکرده اند


هافمن گفت، عملیات در سوریه ادامه دارد ولی فعلا تحولی جدید در عراق وجود ندارد

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد، نیروهای آمریکای مستقر در عراق هنوز فعالیت های خود را مجددا آغاز نکرده اند.

جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی در این وزارتخانه به سوالی در خصوص اخبار مرتبط با آغاز فعالیت های آموزشی و عملیاتی نیروهای آمریکایی در عراق پس از تنشی که با ایران بروز کرد، پاسخ داد.

هافمن گفت، عملیات در سوریه ادامه دارد ولی فعلا تحولی جدید در عراق وجود ندارد.

هافمن افزود، هنوز هم با نیروهای امنیتی عراق در یک پایگاه مستقر هستیم. در بخش های بسیاری نظیر عملیات و برنامه ریزی همکاری داریم ولی فعالیت های میدانی خاص و عملیاتی هنوز انجام نشده است. اکنون در حال بررسی زمان آغاز دوباره فعالیت هایمان هستیم.

سخنگوی پنتاگون با ارزیابی سؤالاتی مبنی بر اینکه ایالات متحده برای محافظت از پایگاههای خود در عراق یک سیستم پاتریوت را به این کشور اعزام خواهد کرد، گفت: نیروهای آمریکایی در معرض خطر حمله موشکهای ایرانی و همچنین نیروهای تحت حمایت ایران هستند و فرمانده آمریکایی در منطقه تدابیر لازمه را اتخاذ کرده است.

هافمن افزود، شمار سیستم های پاتریوت در خاورمیانه محدود است و فرماندهی نیروهای مرکزی (سنتکوم) هنوز درخواست پاتریوت نکرده است.

هافمن گفت که هیچ برنامه ای برای خروج آمریکا از عراق در این مرحله وجود ندارد و تصریح کرد: حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به تقویت احتمالی ناتو کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...