تذکر رئیس جمهوری به رئیس صداوسیما


تذکر رئیس جمهوری به رئیس صداوسیما
رئیس دفتر رئیس جمهور، در خصوص عملکرد صدا و سیما و اینکه آیا دولت بنای اعتراض ندارد، در پاسخ به خبرنگار به یک جمله بسنده کرد و گفت در جلسه هیات دولت در روز ۲۵ دی ماه، رئیس جمهور چند تذکر به علی عسگری داده است.

به گزارش برنا، امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به همراهی و همدلی دارد توطئه های دشمن کشور را درگیر جنگ اقتصادی و روانی کرده و فشارها را به اوج رسانده است. با توجه به شرایط موجود کشور، خلاء وجود وحدت و همدلی بیش از گذشته احساس می شود اما در این بین برخی همچنان بر طبل رقابت ناجوانمردانه می کوبند و دست از تخریب دولت، نمی‌کشند. مستند مه شکن یکی از چندین دست برنامه‌های تخریبی صداوسیما علیه حسن روحانی و کابینه اوست.

مستند مه شکن که چندین بار روی آنتن شبکه خبر پخش شده از همان ابتدا رئیس جمهور، را هدف قرار داد. این مستند در یکی از قسمت‌های خود به کودتای نوژه می‌پردازد و با اشاره به زمان نماینده مجلس بودن رئیس جمهور، نطق روحانی را سانسور می‌کند و با پخش این نطق تقطیع شده به طور مکرر می‌خواهد ماجرا را به گونه‌ای در ذهن مخاطب جا دهد که حسن روحانی سعی در منحل کردن ارتش در آن زمان داشته است.

با توجه به قانون اساسنامه سازمان صداوسیما، اگر برنامه‌ای توهین و افترا را نسبت به شخصی روا دارد باید حداقل دو برابر زمان اصل مطلب برای پاسخگویی به شخص شاکی دهد اما چیزی که از این سازمان شاهد هستیم این است که خط سیر برنامه‌های این سازمان، به گونه‌ای بوده که مخاطب را از رسانه ملی جدا کرده و آنچه را که دلش می‌خواهد، به جامعه نشان می‌دهند.

همچنین این روزها که کشور و مردم در غم سانحه هواپیمای اوکراینی به سر می‌برند صداوسیما در برخی برنامه‌های خود اعتماد عمومی مردم خدشه‌دار کرده و این بغض و اندوه را به خشم تبدیل کرده است. برای مثال در روز اعلام نقش ستادکل نیروهای مسلح در سانحه هوایپمایی اوکراینی، صداوسیما بدنبال پخش برنامه‌های روزمره خود بود.

اخیرا «حسام الدین آشنا»، نماینده رئیس‌جمهور، در شورای نظارت بر صداوسیما در نامه انتقادی به محسنی اژه‌ای دست به قلم شد و در این باره نوشت: اینجانب در مکاتبات متعدد نسبت به «سیاسی و جناحی شدن رسانه‌ای که باید ملی باشد و عملکرد غیرحرفه‌ای، سیاست‌زده و همراه با تحلیل‌های مغرضانه برخی مجریان صداوسیما تذکر داده‌ام و فراتر از موضوع دولت و نمایندگی اینجانب در قوه مجریه، نگران از دست رفتن «سرمایه شهرتی» سازمان صداوسیما و به تبع آن از دست رفتن اعتبار رسانه، اعتماد مخاطبان، تعداد و کیفیت مخاطبان و مرجعیت سازمان صداوسیما هستم.

البته که تاکنون نامه‌نگاری‌های مکرر حسام‌الدین آشنا واکنش و پاسخی را به همراه نداشته است.

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در خصوص عملکرد صدا و سیما و اینکه آیا دولت بنای اعتراض ندارد؟ در پاسخ به خبرنگار برنا به یک جمله بسنده کرد و گفت: در جلسه هیات دولت در روز ۲۵ دی ماه، رئیس جمهور چند تذکر به علی عسگری داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام