سرنگونی سومین هواپیمای پیشرفته ائتلاف متجاوز سعودی


سرنگونی سومین هواپیمای پیشرفته ائتلاف متجاوز سعودی

یگان پدافند هوایی ارتش یمن، این هواپیما را با استفاده از موشک زمین به هوا در آسمان استان الجوف سرنگون کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المسیره، یگان پدافند هوایی ارتش یمن، سومین هواپیمای جنگی بدون سرنشین پیشرفته سی اچ فور متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون کرد.
ستاد تبلیغات جنگ ارتش یمن تصاویر بقایای هواپیمای جنگی بدون سرنشین سی اچ فور متجاوزان سعودی را به نمایش گذاشت. یگان پدافند هوایی ارتش یمن، این هواپیما را هفته گذشته با استفاده از موشک زمین به هوا در آسمان استان الجوف هدف قرار داد و سرنگون کرد.
سمیه رقه گزارشگر المسیره گفت: یگان پدافند هوایی ارتش یمن پس از آن این هواپیما را سرنگون کرد که در حال اقدامات متجاوزانه در استان الجوف بود. یکی از نیرو‌های یمنی با ایستادن بالای بقایای این جنگنده گفت: این قدرت مردم یمن است که با صبر و شکیبایی و با توکل به خداوند، آن را به دست آورده اند. چنین قدرتی، دشمن را از ادامه حملات هوایی به شهر‌های یمن به وحشت انداخته است.
المسیره تصاویر لحظه شلیک موشک زمین به هوا و اصابت آن به این جنگنده را پخش کرد. این سومین فروند از این نوع جنگنده است که نیرو‌های یمنی سرنگون می‌کنند. نیرو‌های یمنی یک بار در جیزان و یک بار هم دو سال پیش در صعده، دو فروند از این نوع جنگنده بدون سرنشین را سرنگون کرده بودند. مناطق مختلف نبرد در یمن، سال گذشته شاهد سرنگونی بیش از ۶۰ فروند جنگنده ائتلاف متجاوز شامل هواپیما‌های جنگی، هواپیما‌های شناسایی و هواپیما‌های جاسوسی بود. در همین حال اقدامات شگفت آور یگان پدافند هوایی یمن، مژده پیشرفتی چشمگیر را در آینده با وجود ادامه محاصره یمن می‌دهد.
هواپیمای سی اچ فور هواپیمایی چینی و بسیار مشهور است. این هواپیما هم امکان اجرای عملیات شناسایی و هم توان بمباران دارد. طول آن بیش از هشت و نیم متر و طول دو بال آن بیش از ۱۸ متر است که امکان پرواز و مانور گسترده و در عین حال حملات هجومی به آن می‌دهد. چین نخستین نوع از این هواپیما را سال ۲۰۱۶ تولید کرد. هواپیمای سی اچ فور نخستین هواپیما از این نوع است که چین به خارج صادر می‌کند. این هواپیما از نظر قدرت دور زدن، پیشرفته‌ترین هواپیما در جهان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی