قالیباف: شهید سلیمانی نمادی ایده آل از تربیت یافتگان مکتب امام است


قالیباف: شهید سلیمانی نمادی ایده آل از تربیت یافتگان مکتب امام است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید سلیمانی به سنت های الهی و مردم ایمان داشت و همین عامل موفقیت هایش بود، گفت: همان طور که به گذشته شهید سلیمانی که نمادی ایده آل از تربیت یافتگان مکتب امام است افتخار می کنیم به اینده هم امیدواریم. راه و مسیر همین است.

سرویس سیاسی فردا: محمدباقر قالیباف که عصر امروز – مورخ 26/10/98- در مسجد الزهرا(س) خیابان خاوران سخن می گفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بالاخص شهدای مقاومت و مدافعان حرم گفت: امشب دور هم جمع شدیم به نام و یاد شهدا و وصیت انان و به یاد شهید عزیز و گرانقدر، شهید سلیمانی که 40 سال از نزدیک با این شهید عزیز همدل بودم و رفاقت داشتم. اگر بخواهم از اوصاف این مرد خدا بگویم سال ها باید حرف بزنم. امشب قصدم این نیست که به این بپردازم و فقط به این بسنده می کنم که یک لحظه تصور کنید شخصیتی متل شهید سلیمانی از ابتدا جوانی تا لحظه شهادت 40 سال پیوسته و بدون وقفه مجاهدت کرد و رزمنده یکه تاز میدان دفاع از مسلمین بود . به طوری که هر چه نگاه می کنم به همه دوستان شهیدمان و همه رزمندگان نمی توانم کسی را نام ببرم که 40 سال بی وقفه مانند ایشان در صحنه باشد. از سال 59 در دوران دفاع مقدس و بعد از اتمام جنگ از سال 68 در امنیت شرق کشور که ناامنی های زیادی انجا بود چندین سال شبانه روز مجاهدت کرد. بعد از یک دهه هم فرماندهی نیروی قدس را بر عهده گرفت و در عرصه های مختلف مجاهدت شبانه روزی داشت و چه توفیقی از این بالاتر که مجاهدتی کامل و با اخلاص انسان داشته باشد. این چند سال اخر هم در حقیقت دشمنان اسلام و انقلاب چهره ایشان را اول در رسانه ها مطرح کردند و بعد مردم خودمان ایشان را شناختند و گرنه در گمنامی خدمت می کرد. در وصف کسی می خواهیم صحبت کنیم که -وقتی کسی برای خدا کار می کند و کلامش و رزمندگی اش، قلمش، قدمش، فکرش و همه چیزش برای خداست و ازانجا که همه قلبها در اختیار خداست- دیدید در شهادتش همه سوختند.

قالیباف: شهید سلیمانی نمادی ایده آل از تربیت یافتگان مکتب امام است


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز قبل از نماز به منزل شهید عزیزی از شهدای مدافع حرم سر زدم گفت: مادر این شهید گفت وقتی فرزندم شهید شد گریه نکردم اما وقتی خبر شهادت شهید سلیمانی را شنیدم هنوز قلبم دارد می سوزد.پس این شخصیت بسیار وارسته است و من به این بخش نمیخواهم بپردازم زیرا دیدید که چطور با عظمت در عراق و ایران تشییع شد. اما امروز من و شما هستیم و ادامه راه این شهید بزرگوار. این مهم ترین موضوعی است که امروز باید یه ان پرداخته شود و ببینیم چه شرایطی باعث این عظمت شد که یک فرد روستازاده معمولی از روستاهای دور دست کرمان این فرصت را می یابد و چنین خدمتی به بشریت و جهان اسلام می کند و به مسلمین عزت می دهد که در شهادتش قلب میلیون ها انسان می سوزد.


وی با تاکید بر اینکه وقتی به شهید سلیمانی به عنوان یک نماد نگاه می کنیم این نماد یک قبل و یک اینده ای دارد، اظهار کرد: امروز ما به ایشان و مسیری که طی کرده و همه گذشته اش که گذشته انقلاب اسلامی است در همه ابعاد افتخار می کنیم. رهبر معظم انقلاب می فرمایند شهید سلیمانی تربیت شده مکتب امام راحل است. باید ببینیم چگونه انقلاب اسلامی چنین سردارانی را تربیت کرد و به قول رهبری که فرمودند از این جوانان در عرصه های مختلف کم نداریم، سلیمانی ها داریم اما باید ببینیم اینها چگونه به این جایگاه رسیدند و توانستند این افتخارات رابرای جامعه اسلامی بیافرینند.

قالیباف: شهید سلیمانی نمادی ایده آل از تربیت یافتگان مکتب امام است


فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس افزود: بنده بر این باورم اولین موضوعی که باعث این شکوفایی شد این است که شهید سلیمانی با همه وجودش به سنت های الهی ایمان داشت و باور داشت.نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید سلیمانی هرجا می دید ظلمی دارد اتفاق می افتد و ظالمی است و مظلومی طلب کمک می کند وظیفه خودش می دید که به یاری مطلوم بشتابد اظهار کرد: وقتی در دوران دفاع مقدس می جنگید به اینکه ما مکلفیم هر چه در توان داریم جمع کنیم و مهم نیست که کم است یا زیاد یعنی به سنت الهی ایمان داشت. وقتی تیری به سمت دشمن می زد معتقد بود هدایتش با خداست. این بسیار مهم است.زیاد و کمی امکانات برایش موضوعیت نداشت که وظیفه ای را انجام دهد یا ندهد. زیرا ما و ایشان در مکتب امام یاد گرفتیم ما می توانیم. اگر در راه خدا گام بر داریم خدا پیروزی را تضمین کرده است و شهید سلیمانی بدان ایمان داشت.

قالیباف: شهید سلیمانی نمادی ایده آل از تربیت یافتگان مکتب امام است


قالیباف با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به دومین عنصری که ایمان داشت مردم بودند، تصریح کرد: مردم را گره گشای هر کاری می دانست و در خدمت به مردم با همه وجود پای کار می امد و از خدمت و محبت به مردم لذت می برد.

در دوران دفاع مقدس واقعا مردم این همه پیروزی را خلق کردند و همین تجربه دفاع مقدس بود که ایشان وقتی پا در نیروی قدس گذاشت حوادثی که در کشور های عربی اتفاق افتاد

و از تونس شروع شد و لیبی و ... و البته پشت همه این صحنه ها هم فتنه های امریکا و اسراییل بود و همان طرحی که امریکایی ها در منطقه خاورمیانه داشتند را دنبال می کردند، شجاعانه ایستاد.
وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم و در دهه 60 همه کشورهای عربی کنار هم قرار گرفتند که با اسراییل بجنگند اما دیدید در جنگی که بااسراییل کردند ، اسراییلی که توان نظامی اش ان روز خیلی کمتر از حالا بود در عرض چند روز شکست خوردند اما شهید سلیمانی که به سنت های الهی ایمان داشت و به مردم ایمان داشت و مردم را همیشه و در همه صحنه ها داشتن، دشمن شناسی، روحیه استکبارستیزی و مبارزه با ظلم همه اینها را با هم یکجا با هم داشت، مردم را از سراسر جهان اسلام سازماندهی کرد و مقابل امریکا و اسراییل ایستاد و همین مردم با ساده ترین و حداقل امکانات مقابل اسراییل و تجاوزات امریکا ایستادند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در دهه شصت و بعد از انقلاب اسلامی، اسراییل به جنوب لبنان حمله کرد و ظرف چند ساعت تا بیروت امد اما وقتی شهید سلیمانی با مردم و ان روح مبارزه و انقلابی و تشخیص دقیقش در دشمن شناسی و باور سنت های الهی وارد صحنه شد، دیدید اسراییل در جنگ 33 روزه یک متر هم به سمت لبنان نتوانست پیش برود. اینها ویژگی های این مرد الهی است. ویژگی های این مجاهد فی سبیل الله است.


وی با اشاره به عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان و جاهایی که استکباردر قالب داعش و القاعده و دولت های وابسته به امریکا و اسراییل در منطقه همراهی می کردند، گفت: شهید سلیمانی با همین باورهای مورد اشاره در مقابل ظلم ایستاد. البته راه سختی های بسیاری دارد . ان روزی که ایشان به دفاع از مردم مظلوم در سوریه و عراق ایستاد مردم کشورها را دسته بندی نکرد نگفت کی شیعه و کی سنی است. کی مسلمان و کی مسیحی یا یهودی است. نگفت کی عرب است و کی عجم بلکه همه را به دلیل اینکه انسان هستند و تحت ظلم واقع شدند فارغ از دین و مذهب یاری کرد و گفت باید از ایشان دفاع شود. اینهاست که پیروزی می اورد.

قالیباف: شهید سلیمانی نمادی ایده آل از تربیت یافتگان مکتب امام است


فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه تبحر ایشان تنها در حوزه نظامی نبود، بیان کرد: در حوزه مسائل سیاسی و مذاکره نیز بسیار تبحر داشت. یعنی هم حرف می زد و هم ارتباط برقرار می کرد و هم می جنگید. دهها مورد را می توان دراین رابطه نام برد. رییس جمهور فعلی لبنان که مسیحی است بیش از یک دهه با حزب الله و با شهید سلیمانی و سید حسن نصرلله در بیروت شرقی و غربی می جنگید ولی امروز می بینید که مدافع جریان مردم لبنان است و ان روحیه ایستادگی را دارد. این نفوذ کلام، قدرت جذب و اثرگذاری است. پس تنها مرد جنگ نبود بلکه اهل گفت و گو و سخن هم بود اما سخنی که منطق قوی داشته باشد و پشتش محکم به سنت های الهی و باورهای انقلاب باشد.
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با پرداختن با تشییع میلیونی پیکر ایشان گفت: فراموش نکرده ایم که عظمت مردم و حرف واقعی شان را در تشییع جنازه ایشان دیدیم . مردم یک رفراندم واقعی از باورها و جوهره انقلاب را به نمایش گذاشتند و این وجود اصلی این مردم است و لازم است ما مسوولین این را باور کنیم که اگر چند نفر چند سال ها قبل امدند در خیابان و گفتند نه غزه نه لبنان ، انها ملت و اساس فرهنگ مردم ما نبودند و نباید گفت مردم ما از مبارزه خسته اند. نشان دادند که نیستند. مردم ما نشان دادند انقلاب شان را دوست دارند. اگر گلایه دارند و ناراحتند از ناکارامدی ها و بی توجهی ها و بی عدالتی هاست اما پیوند شان با امام راحل انقلاب رهبری اهل بیت و شهدا مستحکم است فقط از عملکردها ناراحتند.
قالیباف با بیان اینکه شهید سلیمانی روزهایی به شدت تحت فشار بود، افزود: در سوریه روزهای سختی را گذراند. بخش عمده ای از سوریه سقوط کرده بود و دست داعش بود و جنایت می کردند و دیدید چطور جنایت می کردند و بچه را جلو مادر سر می بردند، اینها ظرف چند روز تا دروازه های بغداد هم امدند اما شهید سلیمانی ذره ای تردید نکرد و با مردم ایستاد. در روزهای سخت سوریه که مرکز حکومت سوریه در دمشق تیر به دیوارش می خورد- این سنت الهی است که انقدر سختی می اید تا صف مومنین از کفار جداشود و انان که قلبا برای خدا ایستادند امتحان پس بدهند و ان موقع است که خدا کمک می کند- و امکانات نبود شهید سلیمانی لحظه ای در باورهایش تردید نکرد و ایستاد و پیروز شد و چگونه امریکایی ها ناگزیر به ترک سوریه شدند.
وی ادامه داد: همان طور که به گذشته ایشان که نمادی از مکتب امام است افتخار میکنیم به اینده هم امیدواریم. راه و مسیر همین است.

یعنی اگر ما مجاهدت کنیم و شجاعت کرده و تدبیر کنیم و به درستی دشمن را بشناسیم و و حدت را حول محور ولایت محور کارمان قرار دهیم اینده روشن است و حتما می توانیم به موفقیت های بزرگ و پیشرفت در همه عرصه های اجتماعی سیاسی اقتصادی علمی و نظمی و ... برسی

ما این را از مکتب امام ( ره)و راه شهید سلیمانی ها می دانیم و این امکان پذیر نیست مگر به مردم توجه کنیم و بگذاریم مردم خودشان در امورات شان نظارت داشته باشند زیرا ما انقلاب کردیم که مردم بر امورات خود نظارت کنند. مبنای انقلاب ما انقلاب اسلامی است که منطبق بر سنتهای الهی ، فرهنگ قرانی و فرهنگ اهل بیت است و در این مسیر باید پیش برویم.اگر همین مسیر را طی کنیم، اینده هم برای مان روشن است. واقعا هرکجا این مسیر را طی کردیم موفق شدیم و هرکجا لحظه ای درنگ کردیم و از این مسیر فاصله گرفتیم از موفقیت دور شدیم. طبیعی است که هرجا مردم را فراموش کنیم نخبگان را فراموش کنیم و هرجا بلد نباشیم از جوان انقلابی باهوش که دل در گروه این کشور دارد استفاده کنیم بلد نباشیم با انها ارتباط بگیریم طبیعتا بلد نیستیم کارکنیم و بعد می گوییم ما نمی توانیم اما امام راحل به ما یاد داد که ما می توانیم با تکیه بر این مردم ، جوانان و نخبگان. خدای حوزه مسائل نظامی خدای حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم هست. انجا هم همین مسیر را باید طی کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی به شهید سلیمانی به عنوان یک نماد نگاه می کنیم هم گذشته پرافتخار و هم اینده روشنی داریم، قالیباف خاطرنشان کرد: فرهنگ شهید سلیمانی که فرهنگ شهدا، امام(ره) و اهل بیت است مانند اینه تمام نمایی جلوی ماست که می توانیم 40 سال گذشته و اینده پیش روی مان را ببینیم. امیدواریم که در عین حال که با این شخصیت بیشتر اشنا می شویم مهم تر از ان راه ایشان است که این مسیر را با این باور طی کنیم. حواس مان هم باشد که امام راحل به ما گفت این انقلاب انقلاب مستضعفین و پابرهنگان است. امروز اگر درست بنگریم در همه عرصه ها انجا که هزینه بوده و تلاش و زحمت و مجاهدت و خون دادن بوده پابرهنگان بودند که پای انقلاب بودند. بنابراین انقلاب لحظه ای از انها نباید غفلت کند و این ها راباید پیشقراول خودش در خدمت بداند و این وظیفه ماست که این مسیر را طی کنیم و دست به دست هم دهیم تا بر این مشکلات فائق اییم و گذشته هم نشان داده هروقت این گونه حرکت کردیم موفق بوده ایم و هروقت از این مسیر فاصله گرفته ایم بر مشکلات مان افزوده شده است. انشالله همه ما توفیق داشته باشیم راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه دهیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی